تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۱
بازدید: ۳۳۲
کد خبر: ۲۲۱۲۵۵
سرویس خبر : صنایع کوچک
معاون امور صنایع وزارت صمت خبر داد:

تصویب آیین کار شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی با حضور تشکل‌های تخصصی/ مخالفت وزارت صمت با ورود محصولات برند‌های خارجی در صنعت لوازم خانگی به کشور

‌می‌متالز - معاون امور صنایع وزارت صمت از تصویب آیین کار شورای سیاستگذاری توسعه صنعت لوازم خانگی با حضور تشکل‌های تخصصی خبرداد و گفت: این شورا با هدف صیانت از صنعت لوازم خانگی، توسعه و تعمیق ساخت داخل و حرکت به سمت نوآوری و حمایت از ارتقاء تکنولوژی به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، مهدی صادقی نیارکی ارتقاء کیفیت لوازم خانگی و صیانت از اشتغال مولد را از دیگر اهداف این شورا عنوان کرد و افزود: با تشکیل این شورا ارتقاء جایگاه صنعت لوازم خانگی و حمایت از صنایع بومی با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

صادقی نیارکی توسعه صنعتی را منوط به توانمندسازی بخش خصوصی و جامعه صنعتی کشور برشمرد وافزود: سیاستگذاری برای توسعه این صنعت راهبردی، احصاء موانع پیش روی تولید و تسهیل‌گری و بهبود فرآیند‌های اجرای در صنعت لوازم خانگی از جمله وظایف این شورا خواهد بود.

وی در ادامه شکل‌گیری انجمن قطعه سازی در این صنعت را گام مهمی در توسعه این صنعت توصیف کرد و گفت: برای تسهیل در فرایند سیاستگذاری می‌بایست هماهنگی بین تشکل‌های بخش خصوصی ایجاد شود تا بستر مناسب برای حضور موثر این صنعت در نهاد‌های تصمیم ساز فراهم شود.

نگرانی تشکل‌های تخصصی از احتمال ورود محصولات لوازم خانگی برند‌های خارجی به کشور

معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اظهار نگرانی تشکل‌های تخصصی از احتمال ورود محصولات لوازم خانگی برند‌های خارجی به کشور نیز توضیح داد: با توجه به زیر ساخت‌های صنعتی که در حوزه لوازم خانگی شکل گرفته، وزارت صنعت، معدن وتجارت باورود محصولات لوازم خانگی برند‌های خارجی که در زمان تحریم‌ها کشور را ترک کرده اند، مخالف است.

گفتنی است در این نشست اقدامات انجام شده در حوزه ترخیص مواد اولیه مورد نیاز این صنعت از گمرک و همچنین برنامه ریزی برای تدوین سند توسعه صنعت لوازم خانگی مطرح شد. همچنین در این نشست مهمترین چالش‌های این صنعت بررسی و تمهیداتی برای رفع آن اتخاذ شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده