تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۴
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۲۵۳۳۶
سرویس خبر : صنایع کوچک

پیش بینی صادرات سالانه یک میلیون دستگاه لوازم خانگی تا سال ۱۴۰۴

‌می‌متالز - دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی از صادرات سالانه یک میلیون دستگاه لوازم خانگی تا ۴ سال آینده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسین حسینی شاهرودی در نشست بررسی سند جامع صنعت لوازم خانگی، ضمن پیش بینی صادرات سالانه یک میلیون انواع محصولات تا سال ۱۴۰۴گفت: طبق این سند تولید چهار میلیون دستگاه لوازم‌خانگی شامل یخچال و فریزر، ماشین لباس‌شویی، کولر آبی، تلویزیون و اجاق گاز با استفاده از فناوری‌های بومی مبتنی بر فناوری هوشمند و دانش‌بنیان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: هنوز مشکلاتی نظیر ورود کالا‌های قاچاق و تمایل مردم به مصرف کالا‌های خارجی وجود دارد که باید به‌تدریج این مسائل را حل و فصل کرد.

این مقام صنفی ادامه داد: در این صنعت برخلاف خودروسازی، بخش خصوصی با انگیزه بالا و عزم ملی از ابتدا وارد شد که نتیجه این اقدام فعالیت بیش از ۱۵۰۰ شرکت تولیدکننده خرد و کلان با اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۳۰۰ هزار و ۱.۳ میلیون نفر بود. حداقل ۵۰۰ شرکت فعال هستند و از بین آن‌ها چند برند ملی بیرون آمده است

حسینی‌شاهرودی گفت: نگاهی به آمار‌ها قبل و پس از تحریم‌ها، حاکی از افزایش ۱۰۰ درصدی تولید در برخی محصولات و ارتقای بومی سازی لوازم خانگی است. تا جایی که بازار از محصولات داخلی اشباع شده و تولیدکنندگان توانستند به سطحی قابل رقابت با برند‌های خارجی برسند.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده