تاریخ: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۲۵۳۴۲
سرویس خبر : صنایع کوچک
دبیر انجمن لوازم خانگی خبر داد:

اعطای کارت اعتباری ۳۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی در آینده نزدیک

‌می‌متالز - دبیر انجمن لوازم خانگی از اعطای کارت اعتباری ۳۰ میلیون تومانی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: اگر ثبت مراکز عرضه و فروش در سامانه و تقاضای اعتبارسنجی تسریع شود این طرح در یک هفته اجرایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عباس هاشمی در خصوص اعطای کارت اعتباری ۳۰ میلیون تومانی خرید لوازم خانگی گفت: این کارت خرید با بهره ۴ درصد و با اقساط شش و نه ماهه و یک ساله در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد و با توجه به شرایط اعتبارسنجی توسط بانک می‌توانند از اعتبار کارت استفاده کنند.

وی افزود: انجمن لوازم خانگی قراردادی با بانک قرض الحسنه مهر ایران امضا کرد که به موجب آن تولیدکنندگان اعضای انجمن، فروشگاه‌ها و مراکز عرضه را در سایت مورد توافق دو طرف ثبت و با بانک عامل قرارداد امضا می‌کنند که اقدام مهمی در تحریک تقاضای لوازم خانگی است. اگر ثبت مراکز عرضه و فروش لوازم خانگی در سامانه و تقاضای اعتبارسنجی تسریع شود این طرح طی یک هفته اجرایی خواهد شد. با توجه به عرضه محصول در فروشگاه‌ها و مراکز مورد نظر تولید کنندگان، قیمت برای مصرف کننده مناسب‌تر خواهد بود.


سهم ۳۵ درصدی قاچاق از بازار لوازم خانگی


این فعال صنعت لوازم خانگی با اشاره به سهم ۳۵ درصدی قاچاق از بازار گفت: با توجه به اینکه از لوازم خانگی قاچاق، حقوق دولتی، عوارض و مالیات اخذ نمی‌شود و از طرفی باور غلطی هم در اقبال لوازم خانگی خارجی وجود دارد این موضوع به صنعت داخلی آسیب رسانده است. برای حل این معضل به عزم ملی نیاز است تا فرآیند انتقال محصول از زمان ورود و نه فقط در سطح عرضه با هماهنگی وزارت کشور کنترل شود. استفاده از نشان خارجی جعلی در برخی لوازم خانگی ساخت داخل، اغفال مشتری است و پیگرد قانونی دارد.

هاشمی اضافه کرد: استمرار تأمین مواد اولیه برای تولیدکنندگان یکی از چالش‌ها برای این صنعت است. اگر چه مواد اولیه وارداتی متأثر از نرخ ارز است، اما مواد اولیه تولید داخل را هم با نرخ ارز آزاد و نیمایی به همراه حاشیه رقابت در بورس عرضه می‌کنند که تولید را با مشکل مواجه کرده است. بومی سازی لوازم گازسوز مانند پکیچ، آبگرمن، اجاق گاز و بخاری به بیش از ۹۰ درصد، لوازم خانگی برقی و غیر برقی به ۶۰ تا ۷۰ و ۸۰ تا ۸۵ درصد رسیده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده