تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۲۲۱۳۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تسهیلات بانک توسعه تعاون به ۲۶ هزار طرح روستایی و عشایری

‌می‌متالز - رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون میزان تسهیلات پرداختی بانک در حوزه اشتغال پایدار روستایی و عشایری را ۲۶ هزار میلیارد ریال اعلام نمود.

به گزارش می‌متالز، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک‌های عامل این طرح عملکرد قابل توجهی در این سرفصل داشته است.

وی افزود: ۲۶ هزار و ۳۸۱ طرح در ۳۱ استان کشور با تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک توسعه تعاون توانسته اند بیش از ۵۰ هزار شغل پایدار ایجاد کنند. فتاحی خاطر نشان کرد: بررسی و بازبینی طرح‌های مشمول دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نشان می‌دهد که کمترین انحراف در این نوع تسهیلات وجود دارد. وی با مروری بر آمار استان‌ها گفت: استان‌های کرمانشاه با ۴۷۴۵ طرح، سیستان و بلوچستان با ۱۹۵۹ طرح، گلستان با ۱۴۴۴ طرح، گیلان با ۱۳۴۱ طرح و فارس با ۱۱۸۰ طرح در رتبه اول تا پنجم استفاده کنندگان ازتسهیلات پایدار اشتغال روستایی و عشایری هستند.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون با تبیین فرآیند طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: این طرح از نیمه دوم سال ۹۶ در چهار بانک و موسسه عامل آغاز شده است و هم اکنون در فاز پنجم اجرای پروژه قرار داریم. بانک توسعه تعاون در این طرح ثابت کرد که از چابکی و نیروی انسانی توانمند برخوردار است، چرا که در فاز چهارم این طرح تعهدات بانک به صورت حداکثری اجرایی گردیده است.

فتاحی افزود: تا پایان فاز چهارم ۲۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است. همچنین در فاز پنجم قصد داریم میزان تسهیلات بانک توسعه تعاون را به ۳۲ هزار میلیارد ریال برسانیم. وی گفت: بر اساس مکانیزم پیشنهاد شده ارکان برنامه ریزی طرح مقرر است از محل باز پرداخت اقساط پرداختی فاز‌های ابتدایی بتوانیم تسهیلات بیشتری به روستاییان و عشایر پرداخت شود.

فتاحی با بیان مشمولیت معرفی شدگان کمیته امداد، بنیاد شهید و سازمان بهزیستی در این طرح گفت: همچنین ۱۲ هزار و ۳۲۶ طرح نهاد‌های حمایتی بیش از ۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سرفصل طرح اشتغال پایدار روستایی دریافت کرده‌اند.

گفتنی است تسهیلات اعطایی در قالب طرح اشتغال روستایی و عشایری بر اساس محل قرارگیری طرح و نوع پروژه نرخ سود ۶ تا ۹ درصد را دارد و دوره بازپرداخت تسهیلات تا ۹ سال می‌تواند به طول بینجامد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده