تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۵۹۳
کد خبر: ۲۲۳۲۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد ۲۶۸ هزار شغل پایدار با اجرای طرح اشتغال روستایی

‌می‌متالز - از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی، بیش از ۱۴۵ هزار طرح با ارزش ۱۳۱ هزار میلیارد ریال به مرحله پرداخت رسیده که منجر به ایجاد اشتغال پایدار بیش از ۲۶۸ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری گردیده است.

به گزارش می‌متالز، مطابق آمار‌ها ارائه شده از سوی وزارت کار راه اندازی سامانه ملی اشتغال و کسی و کار در آبان ماه سال ۹۹ راه اندازی شد.

راه اندازی مرکز پایش و رصد اشتغال کشور در سال ۹۹ (مرکز فرماندهی و کنترل سیاست‌های برنامه اشتغال) یکی از اقدامات در جهت سیاست‌های بازا رکار است.

همچنین مطابق این آمار حدود ۲۰۳ هزار و ۱۸۱ نفر از جویندگان ثبت نام شده نزد دفاتر کاریابی طی سال‌های ۹۷ تا ۹۹ به کار گمارده شده اند. همچنین حدود ۶ هزار زن سرپرست خانوار در ۲۴ استان توانمندسازی اقتصادی شدند تا بتوانند برای زندگی امرار معاش کنند.

حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار روستایی و عشایری از دیگر سیاست‌های اشتغال است.

از ابتدای اجرای قانون حمایت زا توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تا پایان سال ۹۹ بیش از ۵۶۹ هزار طرح در قالب اجرای قانون اشتغال روستایی و عشایری توسط متقاضیان بخش‌های خصوصی و تعاونی در ۳۱ استان کشور در سامانه کارا ثبت نام شده اند؛ که از این تعداد بیش از ۱۴۵ هزار طرح با ارزش ۱۳۱ هزار میلیارد ریال به مرحله پرداخت رسیده که منجر به ایجاد اشتغال پایدار بیش از ۲۶۸ هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری گردیده است.

ایجاد ۲۶۸ هزار شغل پایدار با اجرای طرح اشتغال روستایی

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده