تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۴۷۰
کد خبر: ۲۲۱۳۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چشم انداز روشن سیمان ارومیه با ۱۸۷ درصد افزایش سود در بهار امسال

‌می‌متالز - شرکت سیمان ارومیه در حالی موفق به افزایش چشم گیر سود خالص در بهار امسال شد که عرضه سیمان در بورس کالا از اواسط خرداد ماه آغاز شده است.

به گزارش می‌متالز، در نتیجه به نظر می‌رسد پس از قطع دست دلالان از بازار سیمان و واقعی شدن قیمت ها، این کارخانه ظرفیت سوددهی مناسب تری دارد.

عبدالمجید نیکنام جهرمی با اشاره به اهمیت قابل توجه راهبرد‌های شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی و سیتا گفت: با اینکه کشور سخت‌ترین سال‌های اقتصادی را سپری می‌کند و مشکالت موجود تاثیر قابل توجهی بر روند فعالیت و سوددهی شرکت‌ها دارد، شرکت سیمان ارومیه موفق شد به سود خالص ۱۴۶ میلیارد تومانی در سه ماهه نخست سال جاری دست یابد که این رقم حاکی از رشد ۱۸۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت سیمان ارومیه در ادامه به اهمیت وجه فنی کارخانه‌ها و بهبود کیفی تولید تاکید کرد و گفت: کاهش انرژی الکتریکی مصرفی آسرریای مواد خام در سه ماهه اول ۱۴۰۰ و کسب کمترین میزان در گروه و انجام تعمیرات اساسی با توجه به تبدیل تهدید قطع برق به فرصت دو اقدام مهمی بود که در سه ماهه نخست جاری انجام شد.

وی گفت: از مهم‌ترین دستاورد‌هایی سه ماهه گذشته برای کل صنعت سیمان از جمله شرکت اورمیه می‌توان به عرضه کل محصولات سیمان شرکت در بورس کالا نام برد.

خوشبختانه با عرضه سیمان در بورس کالا که از اواخر خرداد سال جاری در دستور کار قرار گرفت، شفافیت قابل توجهی بر معامالت سیمانی حاکم است و مردم نیز می‌توانند به راحتی محصولات مورد نیاز خود را تامین کنند. علاوه بر این با ورود سیمان به بورس کالا علاوه بر جلوگیری از سود غیرمتعارف دلالان، نظام قیمت گذاری نیز بر اصل عرضه و تقاضا بازگشته و قیمت دستوری که در تضاد با منافع سهامداران است، حذف شده است.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده