تاریخ: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۲۲۱۶۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس به رشد هزار واحدی قناعت کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۸۴۶ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۹۴۷ میلیارد تومان در بیش از ۸۸۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد هزار و ۷۱۸ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۵۸ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، بانک ملت و بانک تجارت شد و در مقابل شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد خوزستان و ملی صنایع مس ایران با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی متعادلی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۴۳۰ واحد، کل (هم‌وزن) ۹۹۴ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۶۲۸ واحد، آزاد شناور ۴۸۱۵ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲۶۵۴ هزار واحد رشد و شاخص بازار اول ۱۶۹۷ واحد افت کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ورقه به‌ارزش ۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان در ۴۲۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۷ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۲۴۰ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون و فرابورس ایران شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، صنعتی مینو و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده