تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۴۳۰
کد خبر: ۲۲۱۹۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۱۰ هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۰۰هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۷ میلیارد و ۴۵۸ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان در بیش از ۷۵۱ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۰ هزار و ۱۰۰ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۱۷ هزار و ۸۶۲ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و گروه مپنا شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی چادرملو و بانک پارسیان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۲۵۳۰ واحد، کل (هم‌وزن) ۳۵۳۶ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۲۲۳۴ واحد، آزاد شناور ۱۴۱۸۵ واحد و شاخص‌های بازرا اول و دوم به ترتیب ۶۷۹۳ و ۲۲۲۲۳ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ورقه به‌ارزش ۴ هزار و ۹۳۷ میلیارد تومان در ۳۹۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۶۷ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰ هزار و ۳۰۸ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی پلیمر آریا ساسول، فرابورس ایران و پالایش نفت شیراز شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گهر زمین و تولید نیروی برق دماوند بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده