تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۰
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۲۲۰۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چرا دلار گران شد؟ / ردپای بانک مرکزی در نوسان امروز بازار

‌می‌متالز - قیمت دلار در صرافی ملی امروز کمی گران و وارد کانال ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی شد. این درحالیست که روز گذشته هم رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار ارز اظهاراتی داشت.

به گزارش می‌متالز، روز گذشته رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: تامین ارز برای واردات واکسن بدون هیچ مشکلی در جریان است و علیرغم تمام مشکلات و کمبودها، ارز برای واردات واکسن تامین خواهد شد. بانک مرکزی طبق وظیفه محوله، صرفاً ارز لازم را برای واردات واکسن کرونا فراهم می‌کند.

علی اکبر کمیجانی هم از کمبود سخن گفته و هم از ورود یک نیاز جدید در بازار ارز که احتمالا هر دو عامل می‌توانند برای بازار ارز تحریک‌کننده محسوب شوند.

در عین حال، مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز دیروز با بیان اینکه «اولین تذکر رسمی به رئیس‌جمهور جدید را اعلام می‌کنم»، از تهدید و تضعیف نیرو‌های امنیتی کشور توسط برخی جریان‌ها گلایه کرد.

این سیگنال نااطمینانی نیز به نوعی ممکن است برای آینده بازار یک عامل تحریک‌کننده به حساب بیاید.

در همین حال صرافی ملی نیز قیمت دلار را کمی افزایش داده است. قیمت دلار در صرافی ملی امروز کمی گران و وارد کانال ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی شد و به ۲۵۲۶۶ تومان رسید. آیا ممکن است این نوسان به اظهارات روز گذشته رئیس کل بانک مرکزی مرتبط باشد؟

در بازار هم قیمت دلار ۲۵۷۶۹ تومان گزارش شده که کمی نسبت به دیروز گران شده است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده