تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۵۵۳
کد خبر: ۲۲۲۰۲۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

دانگ فنگ T ۵ فردا موتور به بازار می‌آید + قیمت

‌می‌متالز - فردا موتورز تصمیم گرفته تا سبد محصولاتش تکمیل‌تر کند و برای همین به سراغ یکی دیگر از محصولات گروه خودروسازی دانگ فنگ چین، به نام T۵ رفته است.

به گزارش می‌متالز، دانگ فنگ تی ۵ نخستین مرتبه در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ به نمایش درآمد و از تابستان همان سال فروش نسخه نهایی آن آغاز شد.

ضمنا در سال ۲۰۱۹ یک نسخه فیس‌لیفت نیز برای این محصول ارائه شد که در طراحی چراغ‌های جلوی آن از محصولات جدید شرکت رنو الهام گرفته شده بود. با این وجود شرکت خودروسازی فردا تصمیم دارد تا همان مدل اولیه T۵ را در سبد محصولات خود جا دهد و آن را به دست متقاضیان داخلی برساند.

مشخصات فنی فردا T۵

شرکت دانگ فنگ این محصول خود را با سه پیشرانه مختلف روانه بازار چین کرده است و در حال حاضر ما اطلاع دقیقی از نوع نیرو محرکه نسخه مونتاژی فردا موتور نداریم. اما احتمال می‌رود که پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ به قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن متر به همراه گیربکس سی وی تی یا جعبه‌دنده ۷ سرعته دوکلاچه برای این شاسی بلند دیفرانسیل جلو در نظر گرفته شود.

نهایت سرعت دانگ فنگ تی ۵ مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ، حدود ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده و میانگین مصرف سوخت آن نیز کمتر از ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

شتاب صفر تا صد دانگ فنگ تی۵ به طور دقیق برای ما مشخص نیست، اما با توجه به ابعاد، وزن و همچنین توان پیشرانه ۱.۵ لیتری، می‌توان انتظار شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۱۳ ثانیه را از این محصول داشت.

باک سوخت فردا T۵ برابر ۵۵ لیتر گنجایش دارد و وزن آن نیز به طور متوسط حدود ۱۵۴۰ کیلوگرم ارزیابی می‌شود. صندوق عقب ۵۱۵ لیتری، ترمز‌های دیسکی جلو و عقب، سیستم تعلیق مالتی لینک عقب و سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون مستقل با میل تعادل نیز از جمله دیگر مشخصات فنی این خودرو محسوب می‌شود.

قیمت و رقبای فردا T۵

قیمت دانگ فنگ تی ۵ در بازار چین برحسب نوع تیپ، حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار دلار اعلام شده است؛ بنابراین احتمالا حداقل قیمت این خودرو در ایران حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود. فردا تی ۵ می‌تواند رقیب مناسبی برای محصولاتی همچون فیدلیتی بهمن موتور، چری تیگو ۷ پلاس مدیران خودرو و کی ام سی K۷ کرمان موتور باشد.

به هر صورت باید منتظر ماند و دید که فردا موتور چه پیشرانه‌ای را برای دانگ فنگ تی ۵ در نظر می‌گیرد و این خودرو را با چه سطحی از آپشن‌ها و از همه مهم‌تر، در چه رده قیمتی به دست مشتریان ایرانی می‌رساند. در صورت بهره‌مندی از قیمت منطقی و امکانات مناسب، قطعا این محصول جذاب می‌تواند گزینه مناسبی برای مشتریان ایرانی باشد و فروش مطلوبی را تجربه کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده