تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۹
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۲۵۹۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از امروز تا شانزدهم شهریورماه انجام می‌شود

آغاز پذیره‌نویسی اوراق مرابحه کرمان موتور در فرابورس

‌می‌متالز - اوراق مرابحه شرکت کرمان موتور در نماد «کرمان۰۳» که با هدف تامین مالی جهت خرید قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو منتشر شده است از امروز چهاردهم شهریورماه به مدت سه روز کاری در بازار ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران پذیره‌نویسی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اوراق مرابحه شرکت کرمان موتور به تعداد ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ورقه به مبلغ اسمی هر ورقه ۱۰۰ هزار تومان و ارزش کل ۳۵۰ میلیارد تومانی انتشار یافته است.

از مشخصات اوراق مرابحه کرمان موتور باید به سررسید ۳۶ ماهه و نرخ ۱۸ درصدی آن اشاره کرد که مواعد پرداخت سود نیز هر شش ماه یکبار از تاریخ انتشار در نظر گرفته شده است.

ناشر اوراق کرمان موتور، شرکت واسط مالی شهریور سوم است که در زمینه خریدوفروش، اجاره، ساخت و ایجاد دارایی جهت انتشار اوراق بهادار برای تامین طرح‌های مالی مبتنی بر عقود اسلامی، مدیریت وجوه حاصل از انتشار اوراق بهادار و ... فعالیت می‌کند.

شرکت کرمان موتور نیز به عنوان بانی این اوراق در زمینه ساخت، مونتاژ، توزیع و فروش اتومبیل‌های سواری و ارائه خدمات پس از فروش محصولات فعال است.

از دیگر ارکان این اوراق، تامین سرمایه تمدن به عنوان متعهد پذیره‌نویسی و بازارگردان، بانک تجارت به عنوان ضامن و موسسه حسابرسی بصیر محاسب توس به عنوان حسابرس نقش‌آفرینی می‌کنند.

همچنین شرکت کارگزاری کارآمد به عنوان عامل فروش اوراق مرابحه کرمان موتور در نظر گرفته شده است و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز به عنوان عامل پرداخت این اوراق، مسوولیت پرداخت در سررسید را برعهده دارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده