تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۲۲۰۳۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

‌می‌متالز - روز دوشنبه اکثر شاخص‌ها در بازار‌های آسیا و اقیانوسیه صعود کردند و شاخص‌ها در استرالیا، هنگ کنگ و چین افزایش داشتند.

به گزارش می‌متالز، روز دوشنبه بازار‌های آسیا و اقیانوسیه بیشتر صعود کردند و شاخص‌ها در استرالیا، هنگ کنگ و چین افزایش داشتند. شاخص‌ای اس اکس۲۰۰ استرالیا ۰.۱۶ درصد افزایش یافت در حالی که سرمایه گذاران وضعیت کووید -۱۹ را در این کشور دنبال می‌کردند. دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا در ۰.۷۳۵۴ دلار تغییر قیمت داد و از سطح قبلی ۰.۷۳۲۶ دلار صعود کرد.

روز یکشنبه استرالیا ۲۸۰ مورد جدید کووید را در یک دوره ۲۴ ساعته گزارش کرد که اکثرا در ایالت پرجمعیت نیو ساوت ولز گزارش شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۱۵ میلیون نفر یا ۶۰ درصد از جمعیت کشور تحت قرنطینه شدید هستند. در کره جنوبی، شاخص کاسپای بیشتر زیان‌های قبلی خود را پس گرفت و نزدیک ۳۲۶۹.۱۷ معامله شد. کاسداک هم ۰.۰۵ درصد افزایش یافته است. در همین حال، شاخص هنگ سنگ هنگ کنگ ۰.۹۷ درصد افزایش یافت. سهام چین نوسان داشت: کامپوزیت شانگ‌های ۰.۵۶ درصد افزایش یافت در حالی که شنژن کمی پایین‌تر بود.

استخدام در ایالات متحده علی رغم نگرانی از شیوع نوع دلتا Covid-۱۹ و محدود شدن نیروی کار، در ماه جولای با بیشترین سرعت افزایش یافت. تحلیلگران گفتند: بازار به اطلاعات قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی واکنش مثبت نشان داد، با حرکتی خطرناک امسال همیشه اینطور نیست. تحلیلگران نوشتند: داده‌های قوی همسو با نظر فدرال رزرو مبنی بر اینکه بازار کار تا تابستان، حتی با وجود نگرانی‌ها ازنوع دلتا، شتاب خود را حفظ خواهد کرد. بازار‌های ژاپن و سنگاپور در تعطیلات رسمی هستند.

رشد صادرات چین در ماه جولای به طور غیر منتظره‌ای کند شد در حالی که واردات نیز شتاب خود را از دست داد. به گزارش رویترز، صادرات نسبت به سال قبل ۱۹.۳ درصد افزایش یافته، در حالی که در ماه ژوئن در مقایسه با پیش بینی۲۰.۸ درصد بازار ۳۲.۲ درصد افزایش یافته بود. واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸.۱ درصد افزایش یافت که کمتر از پیش بینی بازار برای افزایش ۳۳ درصدی است. انتظار می‌رود چین در روز دوشنبه داده‌های تورم را منتشر کند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده