تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۲۲۳۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مفتح در تشریح نشست کمیسیون برنامه و بودجه مطرح کرد؛

عملکرد چهار ماهه منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰ با حضور پورمحمدی بررسی شد/تشکیل کمیته‌ای برای بررسی طرح نظام‌نامه برنامه ریزی و بودجه

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در جلسه امروز ضمن استماع گزارش معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در خصوص عملکرد چهار ماهه منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰، طرح نظام‌نامه برنامه ریزی و بودجه کشور هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود گفت: عملکرد چهار ماهه منابع و مصارف قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با حضور معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت و پورمحمدی گزارشی از وضعیت میزان منابع حاصله و هزینه‌کرد آن طی این مدت ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در این جلسه طرح نظام‌نامه برنامه ریزی و بودجه کشور از سوی زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه مجلس جهت بررسی برای اعضا تشریح شد، اظهار کرد: براساس این طرح، نحوه تنظیم و تدوین برنامه‌های ۵ ساله اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مشخص خواهد شد. با توجه به نحوه بودجه‌ریزی و برنامه‌نویسی در کشور بررسی و تصویب چنین طرحی از الزامات قانونگذاری در کشور است.

مفتح تصریح کرد: برنامه‌ها برای مدت زمان ۵ سال و بودجه برای یک سال کشور با وجود صرف زمان بسیار تدوین و تصویب می‌شود، اما نحوه و چگونگی تنظیم این قوانین که دارای بیشترین بازدهی برای کشور باشند، بسیار حائز اهمیت است. قانون پایه بودجه‌ریزی در کشور مربوط به سال ۵۱ بوده و باید اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: با توجه به اهمیت تصویب طرح نظام‌نامه برنامه ریزی و بودجه کشور مقرر شد، کمیته‌ای با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه این طرح را به صورت کارشناسی و تخصصی مورد بحث و بررسی قرار داده و در نهایت گزارش کامل و جامعی از آن را به صحن کمیسیون به منظور بررسی و تصویب و در نهایت ارائه آن به صحن علنی مجلس تشکیل شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده