تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۰۷
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۲۲۳۸۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

همکاری رنو و جیلی

‌می‌متالز - رنو از فرانسه و جیلی از چین اعلام کردند که به طور مشترک خودرو‌های بنزینی - برقی برای بازار‌های چین و کره جنوبی تولید می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، در چین سال گذشته ۲۵ میلیون دستگاه خودرو خریداری شد و شرکت رنویی که سال گذشته از همکاری مشترک با شرکت دانگ فنگ خارج شده بود می‌گوید سفارش‌هایی را دریافت کرده است، بنابراین می‌خواهد دوباره به بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا این‌بار با شراکت جدید خودروساز چینی یعنی جیلی بازگردد. رنو با استفاده از سامانه هیبریدی جدیدی که جیلی طراحی کرده قرار است خودرو‌هایی در چین تولید کند که با برند رنو فروخته خواهند شد. هنوز جزئیات دیگری درباره تولید این خودروی بنزینی-برقی منتشر نشده است.

این نخستین اقدام رنوی چین است که بعد از انتصاب ویمینگ سوه Weiming Soh به عنوان مدیرعاملی رنوی چین صورت می‌پذیرد. ویمینگ سوه پیش از این سمت، یکی از مدیران ارشد فولکس واگن در چین بود. در کره جنوبی، جایی که رنو با سامسونگ سرمایه‌گذاری مشترک دارد، این امکان به وجود آمده است که فناوری‌های جدید جیلی در محصولات رنو به کار گرفته شود ضمن آنکه امکان حضور در سایر بازار‌های آسیایی هم بررسی و اجرا خواهد شد.

اکثر خودروسازان به ویژه خودروسازان آسیایی و از جمله تویوتا، هنوز اعتقاد دارند که در دوران گذار از خودرو‌های بنزینی به برقی، امکان بهره‌برداری از خودرو‌های هیبریدی بنزینی-برقی فراهم است و این فرآیند به زمان بیشتری نیاز دارد، چون این نوع خودرو‌ها با بهینه‌سازی مصرف سوخت، هنوز امکان پاس کردن استاندارد‌های سخت‌گیرانه آلایندگی را دارند. اما این خودرو‌های هیبریدی امکان شارژ شدن به روش مستقیم و از راه پریز برق را ندارند و معمولاً هنگام مصرف بنزین و روشن ماندن بخش بنزینی این خودروها، باتری خودرو شارژ می‌شود و بعد در بخش برقی این خودرو‌ها مصرف می‌شود. از این رو این نوع سامانه هیبریدی با خودرو‌های برقی قابل شارژ با پریز برق متفاوتند. چین یکی از کشور‌هایی است که سخت‌گیرانه‌ترین مقررات و قوانین را برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و انتشار گاز‌های آلاینده وضع کرده است و با این روش‌ها به جنگ آلودگی هوا در شهر‌های پرجمعیت رفته است. خودروسازان ژاپنی از جمله تویوتا و هوندا سابقه طولانی‌تری در تولید خودرو‌های هیبریدی در بازار چین دارند، اما خودروسازان چینی از جمله جیلی و گریت وال در سال گذشته فناوری‌های هیبریدی طراحی شده در کشورشان را عرضه کرده‌اند.

سال گذشته جیلی و دایملر کمپانی مادر مرسدس بنز اعلام کردند که چین می‌تواند به عنوان کانون صادرات و تولید قوای محرکه هیبریدی منطقه باشد این قوای محرکه با سرمایه‌گذاری مشترک با ولوو و بنز طراحی و تولید شده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده