تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۲۸۷۶۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
پتانسیل عالی

تحسین ایلان ماسک از خودروسازان چینی در کنگره جهانی انرژی نوین خودرو‌ها

‌می‌متالز - در روز‌های اخیر ایلان ماسک در مقام تحسین از خودروسازان چینی برآمد و آنان را به‌عنوان «رقابت‌پذیرترین خودروسازان جهان» معرفی کرد.

به گزارش می‌متالز، در روز‌های اخیر ایلان ماسک در مقام تحسین از خودروسازان چینی برآمد و آنان را به‌عنوان «رقابت‌پذیرترین خودروسازان جهان» معرفی کرد. ماسک که در یک نشست آنلاین حضور پیدا کرده بود همچنین درباره امنیت داده‌ها و «پتانسیل عالی» کشور چین به‌عنوان بازاری برای خودرو‌های الکتریکی سخن گفت. کنگره جهانی انرژی نوین خودرو‌ها که در جزیره هاینان واقع درجنوب چین برگزار می‌شد، پذیرای میهمانان زیادی از جمله ایلان ماسک بود و این کارآفرین اهل آفریقای جنوبی هم در این نشست برای برگزارکنندگانش سنگ‌تمام گذاشت.

شور و هیجان بی‌سابقه

چین بزرگ‌ترین بازار خودرو‌های برقی است و اهمیت بسیار زیادی برای تسلا دارد. خصوصا بعد از چندماه دشواری که اعتبار و شهرت این شرکت در این کشور تا حدی به‌خطر افتاد. ماسک در سخنرانی خود در این نشست که تنها سه‌دقیقه طول کشید گفت: «من برای تلاش خودروسازان چینی درزمینه ارتقای فناوری‌های الکتریکی احترام بسیار زیادی قائلم.» او به‌این نکته اشاره کرد که خودروسازان چینی به‌خصوص در زمینه نرم‌افزار قوی هستند. او دراظهارات خود به‌این نکته اشاره کرد که «شور و هیجان و حمایت عمومی مردم چین از خودرو‌های برقی در نقطه بی‌سابقه‌ای است؛ زیرا آن‌ها می‌دانند که آینده فرا رسیده است.» این کارآفرین در همان روز تحسین و ستایش‌های بیش‌تری را نثار چین کرد و درپاسخ به‌ توئیت خبری آژانس خبری شین‌هوآ درباره پایان یافتن یک پروژه فضایی سه‌ماهه چینی‌ها توئیت کرد: «تبریک بابت ماموریت موفقیت‌آمیز.» در روز‌های اخیر کمپانی اسپیس ایکس ایلان ماسک با موفقیت توانست چهار شهروند عادی را به‌یک ماموریت سه‌روزه گردش در مدار زمین بفرستد که این نخستین ماموریت از سری برنامه‌های سفر‌های فضایی اسپیس ایکس به‌شمار می‌رود.

مشکلات تسلا در چین

پس از استقبال اولیه از تسلا و تبدیل شدن به‌تن‌ها خودروساز خارجی که مجوز احداث تاسیسات تولیدی خود را در چین پیدا کرد و حمایت‌های زیادی را برای راه‌اندازی کارخانه‌اش در نزدیکی شانگ‌های دریافت کرد، در سال جاری این شرکت آمریکایی با مشکلات و موانع زیادی در چین مواجه شد. در نمایشگاه شانگ‌های امسال بود که یک مالک تسلا اقدام به‌اعتراضی نمایشی کرد و سر و صدای بسیار زیادی را در فضای مجازی درخصوص بی‌توجهی تسلا به‌نقص خودرویی که او خریداری کرده راه انداخت. پس از آن هم چند تصادف سبب شد ایمنی خودرو‌های این شرکت زیر سوال برود و بحث‌های زیادی حول مسائل مربوط به‌خدمات مشتریان این شرکت راه بیفتد. تسلا همچنین با رقابت سخت و دشواری از سوی استارت‌آپ‌های محلی که در زمینه تولید خودرو‌های برقی فعال هستند، از جمله شپینگ، لی اتو و نیو مواجه شده است. ماه گذشته ارسال محصولات تسلا که در چین تولید شده‌اند به‌نمایندگی‌های فروش این کشور کاهش قابل توجهی داشت و از سوی دیگر صادرات این خودرو‌ها به‌اروپا افزایش پیدا کرد. به‌این ترتیب مجموع ارسال محصولات تسلا که در چین تولید شده‌اند در ماه اوت با افزایشی ۳۴ درصدی نسبت به‌ژوئیه به چهارهزار و ۲۶۴ دستگاه رسید. براساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ ماه گذشته با رسیدن مشکل کمبود میکروچیپ‌ها به‌تسلا، این شرکت هم به‌طور موقت برخی فعالیت‌های خود را در کارخانه شانگ‌های به‌حالت تعلیق درآورد. در ماه اوت بخشی از خط‌تولید تسلا در چین به‌خاطر در دسترس نبودن میکروچیپ‌های لازم به‌مدت چهار روز تعطیل شد.

امنیت داده‌ها

ماسک همچنین در سخنرانی خود در کنگره جهانی انرژی نوین خودرو‌ها درباره امنیت داده‌ها سخن گفت و به‌این اشاره کرد که این مساله اصلی‌ترین موضوع صنعت‌خودرو در آینده خواهد بود. او دراین‌باره گفت: «تسلا با مقامات ملی در تمام کشور‌ها همکاری خواهد کرد تا امنیت داده‌های خودرو‌های هوشمند و متصل را تضمین کند. با رشد سریع فناوری‌های رانندگی خودران امنیت داده‌های خودرو‌ها بیش از هر زمان دیگری به‌دغدغه عمومی بدل شده است.» در ماه‌های گذشته دولت پکن از تسلا درخواست کرد داده‌های مربوط به‌تمام خودرو‌هایی را که در خاک این کشور تردد کرده‌اند در این کشور ذخیره کند و همچنین ورود محصولات این شرکت را به‌مکان‌های نظامی و برخی مناطق دولتی ممنوع کرد. زیرا این نگرانی مطرح شد که ممکن است از دوربین‌های این خودرو‌ها برای مقاصد جاسوسی استفاده شود. تسلا خیلی زود متعهد شد که درخواست‌های فوق را برآورده کند و مراکز داده‌هایی را در این کشور راه‌اندازی کند. ماه گذشته تسلا آگهی‌های استخدامی را منتشر کرد که شامل یک موقعیت برای وکالت مالکیت داده‌ها می‌شد. در این نشست که روز جمعه برگزار شد، ونگ جون مدیر عملیاتی بخش عملیات‌های خودرویی کمپانی هوآوی نیز سخنرانی و اعلام کرد این غول فناوری قصد ندارد خودرو‌های خود را تولید کند. از دیگر سخنرانان این نشست می‌توان به‌مارک ریوس، رئیس هیات‌ مدیره جنرال‌ موتورز اشاره کرد.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده