تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۵
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۲۲۳۹۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

تداوم وضعیت بحرانی در بازار فولاد

‌می‌متالز - یک فعال صنعت فولاد با اشاره به تداوم وضعیت بحرانی بازار و افزایش قیمت‌ها، گفت: ضعف مدیریتی کشور باعث شده است تا بنگاه‌داران از هر فرصتی در کشور سوء استفاده می‌کنند و سعی در خالی کردن جیب مردم دارند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، سید علی‌محمد ابویی در رابطه با بازگشت بازار فولاد به حالت عادی پس از گذر از بحران قطعی برق گفت: در طول سالیان گذشته، این سابقه وجود ندارد که وضعیت بحرانی یک بازار به حالت عادی بازگشته باشد. اصحاب صنعت و دولتمردان ما از هرگونه واقعه علیه مردم در جهت منافع بنگاهی استفاده کرده‌اند و در این شرایط به جای جلوگیری از صادرات، جلوی مصرف مردم را گرفته‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: برق واحد‌های نوردی قطع نبود، اما واحد‌های ذوبی با وجود قطعی برق، صادرات محصولات خود را ادامه دادند و وضعیت در صنعت سیمان هم به همین ترتیب بود. این روز‌ها اقتصاد کشور، به اقتصاد جنگل شباهت پیدا کرده است چراکه با افزایش صادرات، تقاضا در بازار زیاد شده است و بنگاه‌داران هم از این فرصت‌ها نهایت سوء استفاده را دارند و با افزایش قیمت‌ها عرصه را به نفع خود تغییر دادند.

این فعال صنعت فولاد با تأکید بر نقش دلار در گرانی‌ها، افزود: مصرف‌کنندگان نهایی زنجیره فولاد با ریال درآمد کسب می‌کنند، اما قیمت محصولات داخل کشور با دلار تعیین می‌شود. در این میان، تولیدکنندگان هم از قطعی برق سوء استفاده می‌کنند و قیمت‌ها را به بهانه کاهش تولید در بازار افزایش می‌دهند در حالی که محصولاتشان در انبارهاست.

ابویی درباره وضعیت بازار گفت: در حال حاضر، بحران در وضعیت اقتصادی کشور به وجود آمده است و متأسفانه، ضعف مدیریت باعث شده است تا این وضعیت به وجود بیاید. مدیریت کشور در حال حاضر از هم گسیخته شده است و بنگاه‌ها در رقابت با یکدیگر هستند تا جیب مردم را خالی کنند و بورس کالا هم به دنبال این است تا سهامداران خود را با قیمت بالای محصولات منتفع کند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده