تاریخ: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۸
بازدید: ۴۷۰
کد خبر: ۲۲۲۵۵۷
سرویس خبر : اجتماعی

مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان پرداخت شد

‌می‌متالز - پرداخت مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان (سایر سطوح) از عصر دیروز، چهارشنبه ۲۰مرداد، آغاز شد. پیش از آن نیز، سازمان برنامه و بودجه، از پرداخت پاداش بازنشستگان سال ۹۹ خبر داده بود.

به گزارش می‌متالز، از عصر دیروز علاوه بر مستمری مرداد بازنشستگان، مابه‌التفاوت حقوق فروردین ۱۴۰۰ آن‌ها نیز در حال پرداخت است.

دلیل تاخیر در پرداخت این مابه‌التفاوت، کش و قوس، طولانی‌مدت بر سر تامین منابع آن بود.

در روز‌های گذشته نیز سازمان برنامه و بودجه، از پرداخت پاداش بازنشستگان سال ۹۹ خبر داده بود. بر این اساس ۷۳۴ میلیارد تومان به پرداخت پاداش بازنشستگی آن‌ها اختصاص یافت.

این در حالی است که بر اساس اخبار رسانه‌ها و طبق گزارش دیوان محاسبات، صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی در دو ماه اول سال ۱۴۰۰ برای تامین منابع مالی از جمله پرداخت حقوق بازنشستگان به ترتیب از تنخواه گردان خزانه و تسهیلات کوتاه مدت بانکی استفاده کرده‌اند.

کسری منابع صندوق بازنشستگی کشوری باعث شد این صندوق به منظور پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین، مبلغ ۵۶ میلیون و ۹۸۹ ریال تنخواه را از خزانه دریافت کند.

همچنین سازمان تأمین اجتماعی در دو ماهه ابتدای سال بابت تأمین منابع مالی سازمان، اقدام به اخذ تسهیلات کوتاه مدت بانکی کرده است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده