تاریخ: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۲۲۶۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هفته سبز بورس پس از تحلیف رییس جمهوری

‌می‌متالز - با پایان فعالیت بورس در سومین هفته مردادماه، شاخص کل بورس به روند صعودی خود در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی ادامه داد.

به گزارش می‌متالز، روند مثبت بورس در سومین هفته مردادماه در حالی به ثبت رسید که در دومین هفته مردادماه نیز در ادامه روند صعودی شاخص کل بورس و به دنبال برگزاری مراسم تنفیذ رییس جمهوری، نماگر کل بورس با ۹۰ هزار واحد افزایش به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی راه یافت.

حال با شروع سومین هفته از دومین ماه تابستان، روی خوش بورس بازهم سهامداران را خوشحال کرد و این بار نیز در پنج روز فعالیت بازار سرمایه، هفته‌ای سبزپوش برای شاخص‌های منتخب بورس به ثبت رسید.

به گونه‌ای که در اولین روز هفته (شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۰) شاخص کل بورس با افزایش ۱۷۱۸ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۵۸ واحد رسید. در این روز، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۸۴۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۸۳ هزار و ۳۷۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۹ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

به این ترتیب در اولین روز کاری بورس پس از مراسم تحلیف و سخنان رئیس دولت سیزدهم در خصوص تمایل به دستیابی به توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، بازار سهام نیز شاهد چرخش نگاه بورس‌بازان بود.

اما روند مثبت بورس در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰) نیز تداوم یافت و این بار شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۰۱۰۰ واحدی معادل ۰.۷۲ درصد به یک میلیون و ۴۱۷ هزار و ۸۶۲ واحد رسید. در این روز، معامله‌گران بورس نیز ۷ میلیارد و ۴۵۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۵۱ هزار و ۱۳۷ نوبت معامله و به ارزش ۵۵ هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

بر اساس این گزارش، سومین روز هفته (دوشنبه ۱۸ مردادماه ۱۴۰۰) نیز برای اهالی تالار شیشه‌ای با تداوم روند سوددهی اکثر نماد‌های بازار همراه بود. در این میان شاخص کل بورس نیز به روند مثبت خود ادامه داد. به گونه‌ای که در پایان فعالیت بازار در سومین روز هفته، نماگر کل بورس با افزایش بیش از ۱۵ هزار واحدی همراه بود و به سطح یک میلیون و ۴۳۳ هزار و ۲۰۱ واحد رضایت داد.

اما چهارمین روز هفته (سه شنبه ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰) افزایش بیش از ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس را شاهد بودیم. به گونه‌ای که در این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۰۵۹۵ واحدی معادل ۱.۴۴ درصد به یک میلیون و ۴۵۳ هزار و ۷۹۶ واحد رسید. بنابراین، با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۴۷۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۹۳۲ هزار و ۸۷۲ نوبت معامله و به ارزش ۷۷ هزار و ۸۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در نهایت، فعالان بازار سرمایه، در ایستگاه پایانی هفته (چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰) باز هم نظاره گر روند مثبت بورس بودند و بیشترین رشد نماگر بورس نیز در این روز رقم خورد. به گونه‌ای که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۳۰۷۷۸ واحدی معادل ۲.۱۲ درصد به یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۵۹۰ واحد رسید. در پایان آخرین روز فعالیت بازار نیز معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۱۰۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۹۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال داد و ستد کردند.
هفته سبز بورس پس از تحلیف رییس جمهوری
به این ترتیب، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت در ادامه روند صعودی خود با بیش از ۷۸ هزار واحد افزایش نسبت به دومین هفته مردادماه، جایگاه خود را در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی تداوم بخشید.

نماد‌های پُرتراکنش هفته

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نماد‌های گروه دارویی برکت (برکت)، سپید ماکیان (سپید)، صنایع ملی مس ایران (فملی)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر) در گروه نماد‌های پُرتراکنش قرار داشتند.

صنایع مثبت

در هفته‌ای که گذشت استخراج کانه‌های فلزی، شیمیایی، فرآورده‌های نفتی، فنی و مهندسی، چند رشته‌ای صنعتی، فلزات اساسی، بیمه و بازنشستگی، پیمانکاری صنعتی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، سایر واسطه‌گری‌های مالی، سایر حمل و نقل، استخراج زغال سنگ، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، دارویی، مخابرات، استخراج نفت، گاز جز اکتشافات، هتل و رستوران، لاستیک و پلاستیک، سیمان، آهک و گچ و رایانه جزو صنایع مثبت بازار بودند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده