تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۲۲۹۳۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار زنجان:

سیمان مورد نیاز زنجان تامین می‌شود

‌می‌متالز - استاندار زنجان با بیان اینکه نیاز سیمان استان باید تامین شود، گفت: تا ابلاغ مصوبه مبنی بر فروش سیمان کارخانه‌های سیمان استان در بورس باید نیاز‌های این بخش مورد توجه باشد و در این خصوص نظارت‌های لازم نیز انجام گیرد.

به گزارش می‌متالز، فتح الله حقیقی روز یکشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با اشاره به مشکل سیمان مورد نیاز استان افزود: بر این مبنا باید کاری کرد که برق مورد نیاز ۲ کارخانه سیمان زنجان بطور کامل از سوی شرکت برق منطقه‌ای تامین شود به این دلیل که این موضوع از ابعاد مختلف اهمیت بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه این استان ۱.۳ دهم جمعیت کشور را در خود جای داده است، اظهار داشت: سهمیه تخصیصی ساخت مسکن برای این استان سه هزارو ۴۰۰ واحد اعلام شد که این تعداد در زمان حاضر به حدود ۱۶ هزار واحد رسیده و از طرفی با توجه به احداث یک میلیون واحد مسکونی مصوب مجلس شورای اسلامی تا ۲ ونیم سال آینده نیاز این بخش پوشش داده شده است.

استاندار زنجان ادامه داد: هم اکنون حجم بالای هفت هزار میلیارد تومانی در حوزه ساخت مسکن در استان سرمایه گذاری شده که با توجه به این مهم میانگین حقوق کارگر ساختمانی نیز افزایش یافته است بطوریکه با استان‌های دیگر فاصله وجود دارد.

حقیقی با تاکید بر اینکه در طرح اقدام ملی مسکن استان به لحاظ آورده متقاضیان و پیشرفت پروژه رتبه اول کشوری را بخود اختصاص داده است، ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته یک‌هزار واحد مسکونی امسال به متقاضیان تحویل داده می‌شود که در مرحله نازک کاری قرار دارد و چهار هزارو ۶۵۰ واحد دیگر نیز پیشرفت بسیار خوبی دارد و این روند نباید متوقف شود.

وی با اشاره به اینکه سهمیه تخصیصی مسکن استان به پنج برابر افزایش یافته است، اظهار داشت: سیمان مورد نیاز ساخت مسکن نیز به همین میزان بوده که نیاز لازم تامین شده است و شتاب بخشی بیشتری نیز انجام می‌گیرد.

حقیقی با بیان اینکه ۳۸ کیلومتر باقیمانده ۲ خطه راه آهن زنجان به قزوین و همچنین بهره برداری از ورزشگاه ۱۵ هزار نفری شهر زنجان نیازمند مصالح مورد به ویژه سیمان است، افزود: تحت هیچ شرایطی نباید برق ۲ کارخانه سیمان زنجان قطع شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی کنونی توجه به این مهم را ضروری کرده است، ادامه داد: کوتاهی‌ها در این خصوص پذیرفتنی نیست و نیاز و سهم استان در شرایط کنونی باید برطرف شود.

این مسوول با بیان اینکه اهمیت ستاد تنظیم بازار کمتر از ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیست، ادامه داد: بر این مبنا قبل از بروز هر اتفاقی باید موراد را پیش بینی کرد و زمینه بروز آن را در شرایط کنونی حذف کرد که درصورت بی توجهی مشکلات عدیده‌ای بوجود می‌آید.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه مسوولان ستاد تنظیم بازار باید وضعیت این حوزه را در شرایط کنونی به دقت رصد، پیش بینی و آینده نگری کنند خاطرنشان کرد: مصوبات جلسات باید توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی جدی گرفته شود که کوتاهی در این زمینه هیچ توجیهی ندارد و در برخورد‌ها هیچ مسامحه‌ای وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده