تاریخ: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۴۹۲
کد خبر: ۲۲۳۱۲۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مرگ دلخراش دو کارگر معدن «دره زنجیر» و «فراز کوه»

‌می‌متالز - منابع کارگری در استان یزد از کشته شدن دو کارگر در یک روز در معادن سرب و روی «دره زنجیر» شهرستان تفت و معدن فلدسپات فراز کوه در شهرستان میبد به صورت جدگانه خبر دادند.

به گزارش می‌متالز، منابع کارگری در یزد گفتند: این دوحادثه دوشنبه شب (۲۴ مرداد ماه) برای دو کارگر معدن سرب و روی «دره زنجیر شهرستان تفت و معدن فلدسپاپ «فراز کوه» در شهرستان میبد به صورت جداگانه در فاصله چند ساعت در یک روز اتفاق افتاد.

آن‌ها در تشریح این دو حادثه گفتند: حادثه اول که در معدن سرب و روی دره زنجیر واقع در ابتدای جاده روستای ده‌بالا تفت رخ داد، یک کارگر ۳۶ساله بدنبال ریزش آوار تونل دچار حادثه شد که گروه‌های امدادی بعد از انجام عملیات سه‌ساعته آواربرداری پیکر بی‌جان وی را از زیر آوار خاک و سنگ خارج کردند.

آن‌ها افزودند: در حادثه دیگری که شامگاه همان روز حوالی ساعت ۱۹ در معدن فلدسپات فراز کوه واقع در پنج کیلومتری دهستان «درین» میبد رخ داد یک کارگر راننده لودر حین انجام کار خاکبرداری معدن بر اثر واژگونی لودر دچار حادثه شد و تلاش امدادگران برای نجات وی بی‌نتیجه باقی ماند.

به گفته آنها؛ هر چند مسوولان و کارشناسان وعده پیگیری علت مرگ این دو کارگر معدن را داده‌اند، اما با توجه به سوابق گذشته ما کارگران معادن از نتایج پیگیری حوادثی که در گذشته برای کارگران معادن رخ داده هنوز بی‌خبریم.

منبع: خبرگزاری کار ایران(ایلنا)

عناوین برگزیده