تاریخ: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۴۳۸
کد خبر: ۲۲۳۱۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

نگاهی بر روند قیمتی محصولات فولادی در ۳ ماه آینده میلادی

‌می‌متالز - برررسی‌های صورت گرفته از روند بازار محصولات فولادی نشان میدهد که در ۳ ماه آینده میلادی عوامل افزایش دهنده و کاهش دهنده قیمت به یک نسبت بر بازار اثرگذار خواهند بود.

به گزارش می‌متالز، در ماه آگوست، مواردی همچون مصرف کم محصولات نوردی در ماه‌های تابستان در بازار‌های MENA و SEA، کاهش تقاضا برای محصولات نورد در چین و جنوب شرقی آسیا در فصل بارندگی، کاهش فعالیت‌های تجاری در بازار‌های اروپایی در تعطیلات تابستانی، کاهش قیمت مواد اولیه سنگ آهن در چین و ضایعات ارزان‌تر در ترکیه و انتظار خریداران قبل از شکل گیری روند بازار پایدار در چین باعث کاهش قیمت محصولات خواهد شد.

اما در مقابل مواردی همچون تقابل تقاضای زیاد برای محصولات نوردی در کشور‌های CIS و افزایش تقاضا برای محصولات نورد شده و تحویل در ماه آینده و کاهش عرضه، تمایل شرکت‌های روسی به افزایش قیمت‌ها و همچنین پر کردن دفاتر ثبت سفارش برای بخشی از تولید کنندگان، باعث افزایش قیمت در ماه آگوست خواهد شد، اما در مجموع این عوامل کاهش قیمت هستند که بر بازار در ماه آگوست چیره خواهد شد.

در ماه سپتامبر نیز همچون ماه آگوست تقاضای ضعیف‌تر بازار‌های وارداتی جنوب شرقی آسیا به دلیل بارندگی، همچنین افزایش عرضه محصولات نوردی با افزایش ذوب فولاد پس از تعطیلی کارخانه‌ها و تقاضای کم برای محصولات فولادی از جمله عوامل اثرگذار بر کاهش قیمت هستند؛ در برابر این موارد پیش‌بینی برای تقویت تجارت در پایان دوره تعطیلات تابستانی و تمایل شرکت‌های روسی برای افزایش قیمت و در نهایت افزایش قیمت قراضه در ترکیه از عوامل افزایش دهنده قیمت هستند که بر عوامل کاهش دهنده قیمت غلبه خواهند کرد.

در ماه اکتبر نیز عوامل یادشده کاهش دهنده قیمت در ماه سپتامبر منجر به کاهش قیمت می‌شوند، اما در مقابل این عوامل تقاضای پایدار از معامله‌گران و مصرف کنندگان نهایی برای پر کردن انبار‌ها و تمایل شرکت‌های روسی برای افزایش قیمت‌ها منجر به افزایش قیمت می‌شود. نهایتا در ماه اکتبر عوامل کاهش و افزایشی قیمت هر دو به یک اندازه بر فرآیند بازار تاثیر گذار خواهد بود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده