تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۲۳۴۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازگشت شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۵۵۵۵ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۴۷۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۳۱۸ واحدی به ۲۱ هزار و ۸۷۶ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای پس از شش روز تعطیلی بازار، در معاملات اولین روز کاری هفته (یکشنبه سی و یکم مردادماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۳۸۹۳ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۳۷۹ هزار و ۳۴۰ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۷۷۰۷ واحدی معادل ۱.۸۰ درصد، عدد ۴۳۶ هزار و ۲۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۴۸۶۵ واحدی به رقم ۲۷۵ هزار و ۲۴۸ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۲۲۷ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۹۵۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۱۸۴ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۱۴۴ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۲۶۵۷ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۹۴۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.
بازگشت شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد
بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی نوری، شتران، شپدیس، خودرو، اخابر و شپنا با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی شستا، میدکو و وسرضوی، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۴۰۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۳۳۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۱ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد چکارن (کارتن ایران) با ۹.۵۱ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های پدرخش، وساپا، وملی و لپارس بود. همچنین نماد معاملاتی فسرب (ملی سرب‌وروی ایران) با ۴.۶۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های وساغربی، وسرضوی، تیپیکو، خفنر و وسکرشا قرار گرفتند.

بازگشت شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده