تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۲۲۳۴۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با افزایش ۱۵ هزار واحد؛

شاخص سبزپوش از تعطیلات کرونایی بازگشت

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، سی و یکم امرداد ماه) شاخص کل با افزایش ۱۵ هزار و ۵۵۸ واحد به رقم یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۷ هزار و ۷۰۷ واحد افزایش، رقم ۴۳۶ هزار و ۲۵ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات نخستین روز کاری هفته، بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۰۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۱ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۱۴ هزار و ۱۸۸ واحد و شاخص بازار دوم، افزایش ۲۲ هزار و ۶۵۷ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرو با ۱۱۴ هزار و ۴۴۱ معامله به ارزش ۹ هزار و ۹۲۵ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۰۴ هزار و ۶۳ معامله به ارزش ۸ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۷۲ هزار و ۵۳۹ معامله به ارزش ۷ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال، گروه فرآورده‌های نفتی با ۶۵ هزار و ۷۳۴ معامله به ارزش ۷ هزار و ۵ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۶۹ هزار و ۸۲۸ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت پتروشیمی نوری با یک هزار و ۴۰۹ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۹۳۳ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۸۱۴ واحد، شرکت ایران خودرو با ۸۰۳ واحد و شرکت مخابرات ایران با ۷۰۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۸۱۳ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۴۹۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خراسان رضوی با ۲۸۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین با ۲۵۵ واحد و شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲۴۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده