تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۵۲۲
کد خبر: ۲۲۳۴۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصویب افزایش سرمایه دو مرحله‌ای نفت پارس در مجمع

‌می‌متالز - در روز جاری مجمع عمومی فوق العاده شرکت نفت با حضور ۷۸درصدی صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آن‌ها برگزار شد موضوع این مجمع افزایش سرمایه شرکت بود.

به گزارش می‌متالز، طبق این گزارش شرکت شنفت تقاضای افزایش سرمایه ۵۶۸ درصدی را در مرحله اول به مجمع ارائه داد. سرمایه فعلی ۲۵۰میلیارد تومان است و مبلغ افزایش سرمایه ۱۶۶۹ میلیارد تومان است که منبع تأمین افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها از محل زمین و آورده نقدی و مطالبات انجام خواهد پذیرفت.

مقرر شد طبق مجوز ارایه شده در مرحله اول تجدید ارزیابی از محل زمین انجام شود و سپس برای مرحله بعدی اقدام شود. در ادامه ۲۵۰میلیارد تومان نیز از آورده نقدی و مطالبات صورت می‌گیرد که از این رقم ۲۰۰میلیارد تومان مربوط به پروژه پالایش پارسیان سپهر است که شنفت مالکیت ۲۰درصدی آن را در اختیار دارد. تاکنون نیز بیش از ۸۰۰میلیارد تومان شنفت برای این پروژه هزینه کرده است. ۵۰میلیارد تومان نیز مربوط به هزینه پروژه‌های در حال اجرای درون شرکت است که عدد این پروژه‌ها بیش از ۱۶۰میلیارد تومان است. از همین رو سرمایه شرکت پس از انجام دو مرحله افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و مطالبات و آورده نقدی به عدد ۱۹۱۹ میلیارد تومان می‌رسد.

این افزایش سرمایه دومرحله‌ای است که مرحله دوم افزایش سرمایه۱۰۰درصدی نسبت به سرمایه اولیه است که مجموعا با ۶۶۸درصد افزایش سرمایه، سرمایه شنفت از ۲۵۰میلیارد تومان فعلی به عدد ۱۹۱۹میلیارد تومان خواهد رسید.

لازم به ذکر است مرحله اول افزایش سرمایه در این جلسه به تصویب مجمع رسید و مرحله بعدی افزایش سرمایه که ۲۵۰میلیارد تومان است به هیات مدیره شرکت تنفیذ شد تا پس از اخذ مجوز از سازمان بورس نسبت به عملی کردن آن اقدام کند.

موضوع دستور جلسه بعدی این مجمع موضوع تغییر فعالیت شرکت بود که مربوط به فعالیت جدید شرکت در کنار فعالیت اصلی است. نفت پارس شرکت پیشرو در صنعت روانکار است، حال شنفت به دلیل داشتن امکانات زیاد در حوزه آزمایشگاهی در حوزه کنترل کیفی، در نظر دارد ارائه خدمات آزمایشگاهی و انجام آنالیز و کنترل کیفیت و مشاوره فنی و تخصصی در مورد انواع روانکار‌های موتوری، صنعتی دریایی، گریس، ضد یخ و… به سایر شرکت‌ها و تحت نظارت مستقیم مدیرعامل مجموعه را نیز در دستور کار قرار دهد که این موضوع نیز به تصویب مجمع رسید.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده