تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۲۲۳۴۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر اقتصاد درمجمع عمومی سالانه بانک کشاورزی:

جهت گیری بانک کشاورزی مطلوب و پیشرفت آن مناسب بوده است

‌می‌متالز - وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در مجمع عمومی عادی سالانه بانک کشاورزی، جهت گیری و عملکرد این بانک را مطلوب و در مقایسه با سال‌های گذشته، دارای پیشرفت مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش می‌متالز، دکتر فرهاد دژپسند اظهار داشت: با توجه به اظهار نظر اعضای مجمع، بانک کشاورزی جهت گیری خوبی دارد و روند مناسبی را طی می‌کند و از نظر عملکردی، نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است.

وزیر اقتصاد با تأکید بر اینکه انتظار ما از هیأت مدیره و بدنه بانک کشاورزی بیش‌تر از گذشته شده است، افزود: البته از گزارش طرح شده در مجمع، کاملاً مشهود بود که یک اقدام و عملکرد مبتنی بر برنامه در بانک صورت گرفته است.

دژپسند گفت: بانک کشاورزی در دوره‌ای در بین سایر بانک‌ها از نظر تحقق بانکداری الکترونیکی پیشرو بود و انتظار داریم همچون گذشته برای ارتقاء سطح بانکداری دیجیتال تلاش دو چندانی داشته باشد.

وی افزود: مشاهده روند حاکم بر تسهیلات ارائه شده از سوی بانک کشاورزی به بخش تخصصی کشاورزی در سال ۱۴۰۰ و مقایسه آن با سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نشان از یک جهش عملکرد در این ارتباط دارد.

دژپسند گفت: بانک کشاورزی به ویژه در زمینه مکانیزاسیون بخش کشاورزی، نقش بسیار خوبی ایفا کرده است، گرچه می‌تواند با اتخاذ تمهیداتی فراتر از این‌ها نیز عمل کند.

وی تصریح کرد: اگر واگذاری‌های مربوط به اموال مازاد و افزایش سرمایه و در نتیجه تجهیز منابع بانک با سرعت بیشتری صورت گیرد، بانک می‌تواند گام‌های بسیار بزرگ تری در حمایت از بخش کشاورزی بردارد.

وزیر اقتصاد گفت: عملکرد صحیح بانک کشاورزی در اقتصادی مثل ایران که به عنوان مثال تأکید دارد، کالای استراتژیکی مثل گندم را بجای خارج، باید از داخل تأمین کند و خودکفایی آن برایش مهم است، ارزش و اهمیتی دو چندان دارد.

وی اظهار داشت: اگر بانک کشاورزی بتواند خودش را مدرن و کارآمد کند، حاکمیت شرکتی را به طور کامل تحقق بخشد و در زمینه بانکداری دیجیتال گام‌های روبه جلو بیشتری بردارد، می‌تواند به "اهرم" بخش کشاورزی تبدیل شود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده