تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۴
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۲۲۵۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیشنهاد بانک کشاورزی به سازمان برنامه و بودجه

‌می‌متالز - بانک کشاورزی پیشنهاد اصلاح مصوبه هیات وزیران در خصوص امهال سه ساله اصل بدهی خسارت دیدگان را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه داد.

به گزارش می‌متالز، بانک کشاورزی به منظور حمایت از فعالان بخش کشاورزی که به دلیل حوادث غیرمترقبه طبیعی در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دچار خسارت شده اند، پیشنهاد اصلاح مصوبه هیات وزیران درخصوص امهال سه ساله‌ی اصل بدهی خسارت دیدگان را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه داد.

این بانک در نامه‌ای خطاب به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به امضای روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی، با اشاره به لطمات جبران ناپذیری که کاهش نزولات آسمانی وسایر حوادث غیرمترقبه طبیعی از جمله افزایش دمای بی سابقه و خشکسالی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی طی چند سال اخیر وارد کرده، پیشنهاد داده است که سود، کارمزد و جرایم تسهیلات دریافتی خسارت دیدگان بخش کشاورزی که در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دچار خشکسالی و سایر عوامل قهری و حوادث غیرمترقبه شده‌اند و سررسید بدهی آن‌ها از ۱۴۰۰/۱/۱ لغایت ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ است به حساب مطالبات بانک‌ها از دولت منظور و اصل تسهیلات دریافتی به مدت سه سال امهال شود.

شایان ذکر است این پیشنهاد بانک کشاورزی تنها پس از تایید توسط هیات وزیران، تخصیص اعتبار لازم و ابلاغ دستورالعمل، قابل اجرا خواهد بود.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده