تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۲۳۵۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بر طبق گزارش وزارت صمت برای ۲ ماهه اول امسال مشخص شد؛

سهم ۳۱.۷ درصدی صنعت و معدن از تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری

‌می‌متالز - تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش‌های مختلف برای ۲ ماهه اول امسال مشخص شده است که بر اساس آن بخش خدمات با ۴۳.۳ درصد بیشترین میزان تسهیلات را دریافت کرده و بعد از آن بخش صنعت و معدن ۳۱.۷ درصد از کل تسهیلات را به خود اختصاص داده است.

به گزارش می‌متالز، برپایه گزارش وضعیت شاخص‌های صنعت، معدن و تجارت ارایه شده از سوی وزارت صمت، کل تسهیلات پرداختی در ۲ ماهه اول امسال برابر با ۲۷۴۰.۲ هزارمیلیارد ریال بوده است که از این میزان، بخش خدمات با ۴۳.۳ درصد بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است.

سهم بخش مسکن و ساختمان نیز از تسهیلات پرداختی ۴.۳ درصد بوده است.

در حوزه بازرگانی نیز شاهدیم که سهم این بخش از تسهیلات ارائه شده ۱۵.۶ درصد بوده است.

بخش صنعت و معدن نیز به عنوان یکی از بخش‌های مهم در توسعه صنعت و اقتصاد کشور سهم ۳۱.۷درصدی از تسهیلات را داشته است. (سهم بخش صنعت و معدن از کل تسهیلات ارائه شده ۸۶۸.۶ هزار میلیارد ریال بوده است.)

در حوزه کشاورزی نیز مشاهده می‌شود که ۵.۱ درصد در این تسهیلات سهیم بوده است. همچنین دیگر بخش‌های متفرقه سهم ۰.۵ درصدی داشته اند.

گفتنی است، یکی از راهکار‌هایی که همواره می‌تواند منجر به توسعه در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور شود، ارائه خدمات بانکی و پرداخت تسهیلات به واحد‌های فعال در این حوزه هاست. چراکه داشتن یک پشتوانه مالی می‌تواند مسیر را برای ادامه حرکت در جهت توسعه پایدار در کشور هموار سازد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده