تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۳۲۹
کد خبر: ۲۲۳۵۹۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

رکورد شکنی فولاد خراسان در اهدای اکسیژن به بیمارستان‌ها

‌می‌متالز - کارکنان واحد تولید اکسیژن «مجتمع فولاد خراسان» که تمام توان خود را برای تامین به موقع اکسیژن مورد نیاز بیماران مبتلا به «کووید۱۹» به کار گرفته اند، رکورد ارسال اکسیژن از این واحد را ارتقا بخشیده و ۵۲.۵ تن حمل اکسیژن را در روز ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ به ثبت رساندند.

به گزارش می‌متالز، فرشید فضیلتی، معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان، گفت: همکاران پرتلاش ما در واحد تولید اکسیژن در حالی موفق به ارسال ۵۲.۵ تن اکسیژن از سایت شدند که یک روز پیش از آن هم با ارسال ۳۲تن اکسیژن مایع توانسته بودند به بالاترین رکورد حمل و ارسال روزانه اکسیژن از ابتدای راه اندازی کارخانه دست یابند.
وی افزود: با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌های استان، به ویژه شهرستان نیشابور به اکسیژن مایع، با موافقت مدیرعامل شرکت، ضمن افزایش تولید اکسیژن، تولید آرگون مایع را قطع کرده ایم تا بتوانیم میزان بیشتری اکسیژن تولید و در اختیار مراکز درمانی قرار دهیم.
وی با بیان این که واحد اکسیژن و گازرسانی فولاد خراسان پیش از این آرگون مایع مورد نیاز شرکت را نیز تولید می‌کرده، افزود: با توجه به نیاز مبرم فعلی مراکز درمانی، در حال حاضر تمام ظرفیت خود را به تولید اکسیژن اختصاص داده ایم.
رییس واحد گازرسانی و تولید اکسیژن فولاد خراسان نیز گفت: این ۵۲.۵ تن اکسیژن مایع در یک روز به بیمارستان‌های نیشابور، مشهد، تربت حیدریه و سبزوار ارسال شده که معادل ۶ هزار کپسول ۴۰ لیتری بیمارستانی است.
حمیدزاده همچنین از افزایش۱۰ تا ۱۵ درصدی ظرفیت تولید اکسیژن روزانه در این شرکت خبر داد.
گفتنی است با دستور مدیرعامل شرکت، از ابتدای شیوع کرونا و همزمان با اوج گیری پاندمی، تمام اکسیژن مورد تقاضای بیمارستان‌های نیشابور به صورت رایگان تامین شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده