تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۲۲۳۷۲۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» به کتابخانه سازمان بورس رفت

‌می‌متالز - در تجزیه و تحلیل فنی (تکنیکال) درباره نمودار‌های نشان‌دهنده قیمت در طول زمان تحقیق می‌شود و در تجزیه و تحلیل بنیادی نیرو‌های اقتصادی (عرضه و تقاضا) که باعث افزایش یا کاهش یافتن قیمت در بازار می‌شوند مورد توجه قرار می‌گیرند.

به گزارش می‌متالز، کتاب «تحلیل تکنیکال در بازار سرمایه» نوشته جان جی. مورفی و ترجمه علی پارسائیان توسط انتشارات اشراقی در ۴۶۸ صفحه منتشر شده است. در این کتاب که درباره پیش‌بینی قیمت پیمان‌های آتی است، نخست در مورد تجزیه و تحلیل فنی و سپس الگو‌های معکوس، از نفس افتادن قیمت، شاخص تعیین قیمت کالا، الگو‌های چرخه‌های زمانی و تاکتیک‌های داد و ستد پرداخته شده است.

مقصود از تجزیه و تحلیل تحقیق درباره تغییرات رخ داده در قیمت‌ها در بازار است که نویسنده با رسم نمودار به این موضوع پرداخته است. تغییرات قیمت هر نوع کالایی نشان دهنده اثر همه عوامل شناخته شده‌ای است که می‌توانند بر آن اثر بگذارند، عواملی مانند عرضه و تقاضا، نیرو‌های سیاسی، اقتصادی و حتی نوع احساسات حاکم بر بازار. یک تحلیلگر فنی می‌کوشد با تکیه بر جابه جایی منحنی‌های عرضه و تقاضا مسیر تغییرات قیمت را نشان دهد.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزار‌های نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده