تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۲۱۷۷۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «اوراق مشتقه و استراتژی‌های معاملاتی اختیار معامله به زبان ساده» به کتابخانه سازمان بورس رفت

‌می‌متالز - رشد سواد مالی جامعه و آگاهی افراد نسبت به بازارسرمایه قابل مشاهده و ملموس است. مشارکت صعودی حقیقی‌ها در جهت سهامداری نسبت به ادوار گذشته که استنتاج سودآوری بازار سرمایه و گرایش عموم به سمت آن است، گواه این است که بازار سرمایه جای خود را در سبد سرمایه‌گذاری افراد و در کنار سپرده‌های بانکی، بازار مسکن و طلا باز کرده است.

به گزارش می‌متالز، کتاب «اوراق مشتقه و استراتژی‌های معاملاتی اختیار معامله به زبان ساده» تالیف «هوشنگ سهیلی نیا» توسط انتشارات نگاه دانش در ۱۰۴ صفحه منتشر شده است. ابزار اختیار معامله در قالب اوراق مشتقه نوآوری است که استفاده از آن‌ها در بازار سرمایه امری متداول بوده و استفاده از آن در بورس اوراق بهادار تهران هر روز جایگاه خود را بیش از پیش باز می‌یابد. کتاب حاضر با توجه به آخرین مباحث موجود و با هدف آشنایی مبسوط سرمایه گذاران با مباحث اوراق مشتقه و اصطلاحات مربوطه و تشریح اختیار‌های معامله و استراتژی معامله شکل گرفته بر پایه آن‌ها با بهره گیری از مثال‌های متعدد در دو فصل مجزا تنظیم شده است. در فصل اول تعاریف، مفاهیم و اصطلاحات اوراق مشتقه و در فصل دوم اختیار‌های معامله و استراتژی معاملات مبتنی بر آن به طور کامل مطرح و به صورت جامع و با زبان ساده و روان تشریح و تدوین شده است.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزار‌های نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده