تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۷
بازدید: ۳۲۴
کد خبر: ۲۱۴۹۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «تکنیک‌های تابلوخوانی در بورس» به کتابخانه سازمان بورس رفت

‌می‌متالز - آشنایی با تابلوخوانی اساس و پایه تحلیلگری بازار سرمایه است و در واقع نقطه شروع محسوب می‌شود. هیچ معامله‌گری نمی‌تواند مدعی این موضوع شود که با آشنایی به تکنیک‌های تابلوخوانی، بی‌نیاز از یادگیری سایر تحلیل‌ها است.

به گزارش می‌متالز، توانایی تجزیه و تحلیل تابلو معاملاتی بورس نخستین قدم جهت ورود به بازار سرمایه است. پیش از ورود رایانه به عرضه معاملات بورس، تابلو‌های دستی و نوع پیشرفته آن تابلو‌های الکترونیکی وجود داشتند که اطلاعات سهم‌ها را در آن درج می‌کردند، البته امروزه با ورود رایانه این فعالیت‌ها بسیار سهل شده است. هر معامله‌گری برای تداوم فعالیت و ایجاد سود بالاتر در سرمایه خود باید توانایی تحلیل بازار را داشته باشد. این تحلیل، از یک طرف تحلیل تخصصی خواهد بود که در آن معامله‌گر باید با آشنایی به تکنیک‌های تابلوخوانی، تحلیل بنیادی و تکنیکال روند حرکتی کلیت بازار و سهام مشخص را تشخیص دهد و نقطه ورود و خروج را با تعیین حد ضرر و اهداف حرکتی تعیین کند.

کتاب «تکنیک‌های تابلوخوانی در بورس» نوشته محمد فخار توسط انتشارات چالش در ۱۳۵ صفحه منتشر شده است. در این کتاب سعی شده با شناخت از انواع بازار‌ها و اصطلاحات مفید و کاربردی هر یک از تابلو‌های مندرج در سایت TSETMC به صورت کامل بیان شود و در صورت ارجاع به تابلوی دیگر در سایت دیگر، آن نیز بیان شود و در انتها نیز اطلاعات مربوط به معامله ارائه شده است.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزار‌های نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده