تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۶
بازدید: ۳۰۷
کد خبر: ۲۱۲۵۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «یک ساتوشی» به کتابخانه سازمان بورس رفت

‌می‌متالز - نخستین باری که نام بیت‌کوین را شنیدیم به سادگی از کنار آن رد شدیم تا چند سال بعد همه نگاه‌ها از جمله نگاه حسرت‌آمیز ما دوباره به آن جلب شد. چیزی که در ابتدا شبیه سکه‌های مجازی در باز‌های آنلاین به نظر می‌رسید و امکان تصور کاربردی برای آن وجود نداشت، با گذشت زمان به غول بزرگی تبدیل شده بود که به این راحتی متوقف نمی‌شد.

به گزارش می‌متالز، کتاب «یک ساتوشی: راهنمای ورود به دنیای بیت کوین، اتریوم و ارز‌های دیجیتال برای مبتدی ها» نوشته محمد آذرنیوار و نیما ملک پور توسط انتشارات راه پرداخت در ۳۱۳ صفحه منتشر شده است. کتاب حاضر تلاشی برای راهنمایی افرادی است که تنها در حد شنیدن واژه بیت کوین یا به دنبال کردن قیمت ارز‌های دیجیتال با این فناوری آشنا هستند و به دنبال شناخت جنبه‌های بیشتر و روش‌های سرمایه گذاری در آن‌ها می‌گردند. از کوچک‌ترین واحد پولی بیت کوین به پاس خدمات سازنده آن تحت عنوان ساتوشی یاد می‌شود. «یک ساتوشی» جزئی از صد میلیون واحد کوچک دیگر است که در کنار یکدیگر یک واحد بیت کوین را تشکیل می‌دهند و انقلاب پولی که بیش از یک دهه قبل شروع شده، هم اکنون به جایگاهی رسیده که رسانه ها، رویداد‌ها و حوادث آن را از نزدیک دنبال می‌کنند و چشم‌های بسیار یه آینده آن دوخته است. یک ساتوشی نمادی برای سهیم شدن در این انقلاب است، مشارکتی که با کوچکترین واحد پولی آغازگر این انقلاب انجام می‌شود. یک ساتوشی می‌تواند دارایی ارزشمندی در آینده باشد.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزار‌های نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده