تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۳۰۱۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «بورس به زبان ساده» به کتابخانه سازمان بورس رفت

‌می‌متالز - برای فعالیت در بازار‌های مالی از جمله بازار سرمایه به فراگیری مفاهیم پایه در این بازار نیازمندیم؛ چرا که یادگیری مفاهیم پایه سبب می‌شود سرمایه‌گذاران با وسعت دید بهتری به بازار بنگرند و عملاً بخشی از ریسک ناشی از نبود اطلاعات و دانش را به این شکل کاهش دهند؛ بنابراین فراگیری مفاهیم مالی یک ضرورت محسوب شده و فرد باید در گام نخست آن را فرا گیرد.

به گزارش می‌متالز، کتاب «بورس به زبان ساده» نوشته مجتبی اسمائی توسط انتشارات آراد کتاب در ۱۶۰صفحه منتشر شده است. در این کتاب مفاهیم پایه در قالب سوالاتی گردآوری شده که معمولا افراد در بطن ورود به بازار سرمایه، در ذهن خود دارند و از آنجایی که نمی‌توانند پیوستگی و ساختار منظم آن‌ها را تشخیص دهند، دچار سردر گمی می‌شوند؛ بنابراین این موضوع می‌تواند روند یادگیری را برای آن‌ها دشوار و ملال آور کند. نویسنده کتاب با زبانی ساده و به طور مختصر و مفید به تمامی سوالات پاسخ داده تا هم در زمان مخاطب صرفه‌جویی شود و هم یک ساختار منظم و پیوسته‌ای داشته باشد.

این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزار‌های نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.
علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده