تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۰۶
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۴۴۲۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «تحلیل تکنیکال به روش وایکوف» به کتابخانه سازمان بورس رفت

‌می‌متالز - تحلیل تکنیکال روش‌هایی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در آینده بر اساس مطالعه داده‌های اولیه بازار مبتنی بر قیمت و حجم معاملات ارائه می‌کند. الگو‌های رفتاری قیمت در گذشته، زمانی می‌توانند مرجع قابل اطمینانی برای پیش‌بینی رفتار آینده قیمت ارائه کنند که بتوان رفتار جمعی معامله‌گران و مشارکت‌کنندگان در بازار را فرمول‌بندی و الگوسازی کرد.

به گزارش می‌متالز، کتاب «تجلیل تکنیکال به روش وایکوف» نوشته مسعود قربانی توسط انتشارات چالش در ۲۶۸ صفحه منتشر شده است. در این کتاب سعی شده با روشی تحلیلی و عمیق و موثر، بر اساس اصول و قوانین آقای «ریچارد وایکوف»، جز به جز حرکات قیمت در بازار‌های سهام و فیوچرز و ارز‌های دیجیتال مورد کنکاش و پایش قرار گیرند. «وایکوف» در نمودار‌ها به دنبال سرنخ‌هایی می‌گشت تا متوجه شود بازار‌های مالی چگونه رفتار می‌کنند و نیروی پشت حرکات قدرتمند در نمودار‌های سهام چگونه و بر چه اساسی شکل می‌گیرند. وی با بررسی‌های عمیق و تحقیقات گسترده متوجه رد پا و اثری شد که بازیگران بازار از خود بر جای می‌گذارند. این رد پا‌ها در ارتباط تنگاتنگ قیمت و حجم معاملات و ساختار‌های قیمتی خاص خود را آشکار می‌کنند و به همین خاطر روش تحلیلی وایکوف یکی از موثرترین شیوه‌های شکار حرکات قدرتمند در نمودار‌های قیمت سهام است.

این کتاب به تازگی به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه‌گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزار‌های نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده