تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۵۰۸۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کتاب «معامله‌گری با ذهن آگاهی» به کتابخانه سازمان بورس رفت

‌می‌متالز - ذهن آگاهی به ما کمک می‌کند به جای اینکه دنیا را از طریق افکارمان ببینیم، آگاهی درونی‌مان را ارتقا دهیم و در روند‌های ذهنی خود وضوح و شفافیت ایجاد کنیم. با ذهن آگاهی یاد می‌گیریم که خودمان را موجودی ثابت و تغییرناپذیر ندانیم، بلکه بدانیم که مدام در حال تغییریم و چیزی که ما آن را خود می‌نامیم ساختار دیگری از ذهن است.

به گزارش می‌متالز، کتاب «معامله‌گری با ذهن آگاهی» نوشته «گری دیتون» و ترجمه فاطمه باغستانی و حمید ثنائی توسط انتشارات نسل نواندیش در ۳۴۲ صفحه منتشر شده است. در این کتاب مهارت‌های ذهن آگاهی با روان شناسی عملکرد در هم آمیخته شده تا نه فقط معامله گران، بلکه هر فردی را که در شغل خود با تصمیم‌گیری‌های آنی دست و پنجه نرم می‌کند با فرایند روان شناسی ساختار یافته آشنا شود. تمرکز کتاب بر چالش‌های ذهنی و هیجانی معامله گران و افراد فعال در مشاغل پرتنش بوده و به پیشرفته‌ترین دستاورد‌های روانشناسی پرداخته شده که می‌تواند به آن‌ها در مواجهه با بعد ذهنی حرفه شان کمک کند.

ذهن آگاهی به ما می‌آموزد به خودمان و جیز‌هایی که ذهنمان به ما می‌گوید آگاهی داشته باشیم و مهم‌تر از همه اینکه بدانیم در شیوه واکنش نشان دادن به هریک از موقعیت‌های پر تنش پیش رو حق انتخاب داریم. همچنین به ما یاد می‌دهد زمانی که در یک موقعیت معاملاتی یا تصمیم‌گیری دشوار در دام هیجان هایمان گرفتار می‌شویم متوجه شرایط باشیم و بدانیم نیازی به تسلیم شدن در برابر واگویه‌های ذهنی مان نیست.

این کتاب به تازگی به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه‌گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزار‌های نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده