تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۲۴۴۳۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان سومین روز معاملاتی هفته؛

۵.۲ میلیارد برگه بهادار دست‌به‌دست شد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز (دوشنبه، بیستم دی ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۸۰ هزار و ۶۷۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۳۲ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۹ واحد کاهش، به رقم ۳۵۲ هزار و ۱۰۳ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات سومین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۴۵۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش یک هزار و ۸۳۸ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۲ واحدی را تجربه کردند.

همچنین در جریان معاملات امروز، گروه خودرو با ۶۳ هزار و ۸۴۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۱۳ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۲۸ هزار و ۹۷۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۹ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۴ هزار و ۷۴۱ معامله به ارزش یک هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال، گروه اداره بازار‌های مالی با ۲۲ هزار و ۲۲۷ معامله به ارزش یک هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۲۴ هزار و ۵ معامله به ارزش یک هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت ایران خودرو با ۵۱۹ واحد، بانک ملت با ۳۹۲ واحد، بانک صادرات ایران با ۲۲۳ واحد، شرکت سایپا با ۲۱۴ واحد و گروه بهمن با ۱۶۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت پتروشیمی پارس با ۶۶۷ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۵۹۸ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۰۱ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی با ۴۸۸ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۴۵۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده