تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۴۴۶۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رونق تولید با اجرای تامین مالی زنجیره‌ای

‌می‌متالز - مدیر عامل بانک صادرات گفت: با توجه به اینکه طرح تامین مالی زنجیره‌ای، بازار را هم مد نظر دارد به طور قطع باعث رونق تقاضای کل هم خواهد شد که در نهایت به رونق تولید می‌انجامد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌اله صیدی با بیان اینکه تامین مالی زنجیره‌ای را از فروردین سال ۹۸ با طرح طراوت که طرح اعتباری ویژه تولید بود و تمام زنحیره تولید از ماده اولیه تا محصول نهایی را در برمی‌گرفت، آغاز کردیم، اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای که اخیرا در بانک مرکزی در قالب تفاهم نامه با صمت نهایی شد هم قطعا کمک می‌کند تا تامین مالی در زنجیره تولید به طور کامل انجام شود و اینگونه نباشد که در بخشی تامین مالی مضاعف انجام شود و بخش دیگر از آن محروم باشد.

وی ادامه داد: هرچند ما این طرح را از دوسال قبل اجرا می‌کردیم، اما تنها موردی که به آن اضافه شده که اقدام بسیار موثر و ارزشمندی است، صورتحساب الکترونیکی بود. با این مورد هم اعتبار و قابلیت اتکای صورتحساب بالا می‌برد و هم کار تسهیل و تسریع می‌شود.

صیدی همچنین با اشاره به تاکید رئیس جمهوری مبنی بر عدم تعطیلی کارخانه‌های تولیدی گفت: بانک صادرات در این سال‌های اخیر یک مورد تعطیلی کارخانه تولیدی فعال هم نداشته است، بلکه هدف این بود که با حمایت و پشتیبانی لازم به تولیدکنندگان کشور کمک شود تا رونق بیشتری پیدا کنند. در واقع در تلاش بودیم که اگر واحد‌های تولیدی مشکل سرمایه در گردش داشتند یا درصدد افزایش ظرفیت بودند با حمایت از آن‌ها مشکلات را رفع کنیم.

به گفته مدیرعامل بانک صادرات، بسیاری از تولیدات کشور صادرات محور هستند و یکی از وظایف ما نیز تامین مالی بخش‌های صادراتی از مواد غذایی و نساجی گرفته تا لوازم خانگی و پتروشیمی است و سعی می‌کنیم نقش حمایتی برای صادرکنندگان کشور به عنوان ارزآوران ارزشمند داشتیم.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده