تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۲۸۳۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مهمان جدید کتابخانه سازمان بورس

‌می‌متالز - کتاب «داده‌کاوی عملی در بازارسرمایه ایران به کمک زبان برنامه‌نویسی پایتون» شامل مباحث مقدماتی تحلیل داده‌های مالی با رویکرد بازار سرمایه ایران و نتیجه تجربیات عملی نویسندگان آن در حوزه معاملات الگوریتمی است.

به گزارش می‌متالز، یکی از کاربرد‌های تکنولوژی در مباحث مالی تحلیل داده بازار‌های مالی است. تحلیل داده و خودکار کردن معاملات، اصطلاحاً معاملات الگوریتمی نام دارد. دستیابی به یک الگوریتم معاملاتی خودکار موفق، یک هدف و موفقیت بزرگ در بازار‌های مالی است. در گذشته نه چندان دور، معاملات الگوریتمی تنها برای موسسات مالی بزرگ که ثروت و دارایی بسیار داشتند امکان پذیر بود. با توجه به پیشرفت‌های جدید در حوزه داده‌های آزاد، محاسبات و ذخیره‌سازی ابری در بستر معاملات آنلاین، معامله گران خرد تنها با داشتن یک سیستم یارانه‌ای و اتصال اینترنت امکان انجام معاملات الگوریتمی دارند. امروزه زبان برنامه نویسی «پایتون» و کتابخانه‌های قدرتمند آن، انتخاب مناسبی برای طراحی و اجرای معاملات الگوریتمی است. پایتون به شما کمک می‌کند که داده‌های مالی را به صورت کارآمد تحلیل کرده و حتی مدل‌های یادگیری ماشین را برای پیش بینی بازار سهام به کار ببرید.

کتاب «داده کاوی عملی در بازار سرمایه ایران با کمک زبان برنامه نویسی پایتون» نوشته نیما همتی و آزاده فضل الهی توسط انتشارات چالش در ۱۹۱صفحه منتشر شده است. این کتاب به تازگی به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است. این کتابخانه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۴ با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت.

ماحصل این تلاش گردآوری بیش از ۶۰۵۵ عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)، ۵۰۷۹ عنوان کتاب فارسی، ۲۶۵۳ عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، ۶۴ عنوان نشریه تخصصی و ۷۷۶۴ عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزار‌های نور شامل ۸۱ مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx مراجعه و یا با شماره تلفن ۸۴۰۸۳۱۹۱ تماس بگیرند.

آدرس کتابخانه: خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان جمهوری نبش خیابان هاتف ساختمان بورس طبقه ۴.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده