تاریخ: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۲۸۳۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر دو شایعه در دامن زدن به وضعیت فعلی بورس + تداوم روند تا اواسط مهر

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر دو شایعه در دامن زدن به وضعیت فعلی بورس گفت: احتمال می‌رود این روند خنثی تا اواسط مهر ماه ادامه داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، روزبه شریعتی درخصوص صعود شاخص کل بورس در تابستان که قادر به ورود کانال ۱.۵ میلیون واحدی شد و سپس در روز‌های اخیر به ۱.۴ میلیون نزول کرده گفت: دلیل صعود شاخص تا محدوده ۱.۵ میلیون واحد، عقبگرد از نگرش قبلی بود. چرا که بازار در بهار بر این باور بود در تیر قطعا توافق سیاسی صورت می‌گیرد و چند ده میلیارد دلار به داخل برمی‌گردد و قیمت دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان می‌رسد.

وی افزود:، اما با ورود به تیر، بازار متوجه شد نه تنها این اتفاقات رخ نمی‌دهد بلکه گزارش‌های بانک مرکزی نشان داد وضعیت نقدینگی وخیم است؛ بنابراین بازار با دلار ۲۵ هزار تومانی وفق داده شد و شاخص کل از ۱.۱ تا ۱.۵ میلیون واحد افزایش یافت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: بازار به نقطه ثبات رسیده و در این منطقه درگیر چند ابهام کوچک است. حتی اگر بازار ۱۰ تا ۱۵ درصد دیگر هم پایین‌تر برود، بازهم تقاضای قابل توجهی به سمت آن خواهد آمد. حتی دیروز که روند منفی بود، ارزش صف فروش ۸۰۰ میلیارد تومان بود و نماد‌های در وضعیت صف فروش کمتر از فصل بهار بودند. زیرا بازار این ذهنیت را ندارد که قرار است اتفاق وحشتناکی رخ دهد و قیمت دلار به سرعت کاهش یابد.

شریعتی گفت: شایعاتی درمورد نرخ سود ۲۳ تا ۲۵ درصد و حضور طیب نیا در بانک مرکزی که رابطه خوبی با افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم دارد به بازار دامن می‌زند. بطور کلی بازار در شهریور خنثی بوده و منتظر شروع مذاکرات شروع و رویداد‌های سیاسی و تجاری است.

وی ادامه داد: از یک طرف گزارش‌های شهریور، هفته آینده منتشر می‌شود و از طرف دیگر بازار منتظر نرخ خوراک پالایشی ها، نرخ گاز صنایع و وضعیت انتشار اوراق بیش از ۲۰۰ هزار میلیار تومانی است که گفته می‌شود قرار است دولت برای کسری بودجه به فروش برساند. نرخ اوراق است که نشان می‌دهد بازار پول چقدر با بازار سرمایه می‌خواهد بجنگد. بازار گران نیست و بسیاری از سهم‌ها شرایط ارزنده دارند. اما احتمالا این روند تا اواسط مهر ماه ادامه داشته باشد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده