تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۲۲۳۸۸۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

ادعای عجیب وزیر پیشنهادی صمت در مورد آینده صنعت خودروی ایران

‌می‌متالز - فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت گفت: تا آذرماه امسال، تعهدات معوق مرتبط با خودروسازان را پاسخ خواهیم داد، همچنین سبد خودرویی با مصرف کمتر از هشت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به بازار ارائه می‌دهیم و ان شاالله در افق ۱۴۰۴ در قله‌ای از صنعت خودرو با افتخار خواهیم ایستاد.

به گزارش می‌متالز، وزیر پیشنهادی صمت در جلسه رای اعتماد خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: در مسیر فعالیت‌های صنعت خودرو، برنامه شش ماهه و دو ساله داریم که با اجرای برنامه دوساله ظرف سه یا چهار سال دیگر صنعت خودرو افتخار ملی خواهد شد.

سید رضا فاطمی امین پس از استماع سخنان موافقان و مخالفان و ارایه گزارش‌های کمیسیون‌های مربوطه در سخنانی با بیان این مطلب، اظهار داشت: مشکلات صنعت خودرو را در سه گروه عدم رقابتی بودن این صنعت، تولید پایین و ساختار‌های مدیریتی و اقتصادی باید خلاصه کرد.

وی افزود: دولت نباید در صنعت خودرو بنگاه داری کند، نباید مدیران شرکت‌های خودروساز را ما انتخاب کنیم بلکه خود سهامداران باید مدیران را انتخاب کنند.


تا آذرماه تعهدات معوق خودروسازان را پاسخ خواهیم داد

فاطمی امین تاکید کرد: تا آذرماه امسال، تعهدات معوق مرتبط با خودروسازان را پاسخ خواهیم داد، همچنین سبد خودرویی با مصرف کمتر از هشت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر را به بازار ارائه می‌دهیم و ان شاالله در افق ۱۴۰۴ در قله‌ای از صنعت خودرو با افتخار خواهیم ایستاد.

تحریم‌های داخلی را برمی داریم

وی همچنین با بیان اینکه تحریم‌های داخلی را برمی داریم و تحریم‌های خارجی را خنثی می‌کنیم که این مهم در مورد بنزین نیز تجربه شد، متذکر شد: موضوعات مربوط به دوگانه ساز کردن خودروها، کارت سوخت و خودرو‌های فرسوده به رغم همه تحریم‌های آمریکا عملی شد که تجربه موفقی بوده است.

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به دغدغه‌های نمایندگان مجلس و برنامه‌های ارائه شده خود برای اداره این وزارتخانه مهم، بیان کرد: ۹ موضوع مهم از جمله تنظیم بازار، موضوعات مرتبط با تولید، صادرات، معدن، آمایش سرزمینی، توسعه متوازن، اقتصاد مقاومتی، شفاف‌سازی و جلوگیری از فساد و تعامل و هماهنگی بین بخشی به صورت ویژه در این وزارتخانه دنبال می‌شود.

فاطمی امین با اشاره به موضوعات مرتبط با تنظیم بازار، بیان کرد: شاهد آشفتگی قیمت و نوسانات مختلف قیمتی در بازار هستیم که این موضوع به گرده مردم فشار آورده است، دولت اگر اشراف کامل به موضوعات داشته باشد مقابل این آشفتگی قیمت می‌ایستند و مردم دیگر نوسانات قیمتی را مشاهده نخواهند کرد. 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده