تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۲۳۸۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت سکه گرمی به ۲۴۰۰۰۰۰ تومان رسید / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۲

‌می‌متالز - قیمت طلا و سکه امروز تحت تاثیر افزایش بهای جهانی طلا و نرخ ارز تعیین شد که بر این اساس قیمت سکه گرمی به دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در بازار‌های جهانی امروز سه‌شنبه با توجه به کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضا برای فلز گرانبها افزایش یافت و به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس رسید.

در معاملات روز سه شنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها از شیوع کرونای دلتا و احتمال به تاخیر افتادن تعدیل برنامه‌های محرک مالی آمریکا اندکی کاهش یافت، اما عمده رشد قیمت روز گذشته را حفظ کرد و در بالای مرز ۱۸۰۰ دلار ماند.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC گفت: این حقیقت که طلا سطح ۱۸۰۰ دلار را شکسته است نشان می‌دهد که بازار همچنان نسبت به کرونای دلتا نگران است.

آمار شرکت تحقیقاتی آی اچ اس مارکیت نشان داد رشد فعالیت تجاری آمریکا در اوت برای سومین ماه متوالی آهسته شد و شیوع کرونای دلتا روند بهبودی آن را آهسته کرد. سرمایه‌گذاران اکنون منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال و راهنمایی درباره برنامه‌های تعدیل محرک مالی بانک مرکزی هستند.

لی پیش بینی کرد در جکسون هال حرف تازه‌ای زده نمی‌شود و اگر غیر از این باشد و لحن پاول موافق ادامه سیاست‌های فعلی باشد، در این صورت طلا به سطح ۱۸۵۰ دلار صعود خواهد کرد.

کاهش نگرانی‌ها نسبت به تسهیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا، باعث رونق بازار‌های سهام آسیا در معاملات سه شنبه شد.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در یادداشتی نوشت: سطح ۱۸۵۰ دلار برای طلا همه چیز است و اگر پس از سمپوزیوم جکسون هال قیمت‌ها نتوانند رکورد بالای جدیدی در اوت داشته باشند، سرمایه گذاران طلا به سرعت به حاشیه بازار خواهند رفت.

موجودی طلای صندوق “اس پی دی آر گلد تراست” که بزرگترین صندوق ETF طلا با پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۶.۶۶ تن رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲شهریور تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و به رقم ۲۷ هزار و ۶۵۲ تومان رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۸۶۲ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۳۳۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و به رقم ۳۱ هزار و ۶۷۵ تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۱۲ تومان تعیین شد.

بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۶۸۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۱ هزار و ۵۳ تومان است.

طبق آخرین نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران تا ساعت ۱۹، سکه و ارز، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۶۷ هزار و ۸۶۹ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده