تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۳۳۵۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

طلا عقب نشست

‌می‌متالز - قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد ارزش دلار و بازده اوراق قرضه آمریکا با کاهش روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۰۳ دلار و ۵۱ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۸۰۶ دلار و ۸۰ سنت بسته شد.

دلار روز سه شنبه ۰.۱ درصد افزایش یافت و از پایینترین رکورد یک ماهه که در معاملات روز پیش داشت، بهبود یافت. گرانی دلار به جذابیت خرید طلا در میان خریداران غیرآمریکایی ضربه زد.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا در نرخ بالاتر ۱.۶۳۶۹ درصد معامله شد و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد.

استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI، طلا در فضای تورمی فعلی تا زمانی که موضع بانک مرکزی برای تحکیم سیاست پولی قطعی شود، به خوبی حمایت خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۳۸ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، به ۱۰۵۰ دلار و ۹۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، ۲۰۴۷ دلار و ۳۹ سنت بود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده