تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۹
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۲۲۳۹۲۱

افتتاح ۲ ایستگاه مترو در شهریور و مهر ماه

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: ۲ ایستگاه در حال تکمیل شهید رضایی و توحید در خطوط ۶ و ۷ متروی تهران، شهریور و مهر ماه بهره برداری خواهند شد.

به گزارش می‌متالز، علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران ضمن تشریح آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی ایستگاه‌های شهید رضایی در خط ۶ و توحید در خط ۷ ابراز امیدواری کرد ایستگاه شهید رضایی اواخر شهریور ماه و ایستگاه توحید اواخر مهر ماه وارد مدار بهره‌برداری شبکه خطوط مترو تهران شوند.

این در حالی است که در حال حاضر بیشترین تکیه دست‌اندرکاران امر برای تأمین منابع مالی مورد نیاز افتتاح ایستگاه‌ها و ورودی‌های جدید، اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ است که بخشی از آن اخیراً به خزانه شهرداری تهران واریز شده است. البته هنوز حدود ۲۱۹ میلیارد تومان وجوه حاصل از فروش اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ که مربوط به توسعه خطوط مترو است، در گرو بانک رفاه کارگران به عنوان بانک عامل فروش اوراق مذکور باقی مانده است.

همچنین به موازات اقدامات توسعه‌ای خطوط و تلاش برای بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید، افتتاح چند ورودی جدید نیز در دستور کار متولیان شرکت مترو تهران قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود ورودی دوم ایستگاه برج میلاد و ورودی سوم ایستگاه مهدیه، بزودی آماده استفاده شهروندان پایتخت شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده