تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۲۳۹۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
۱۴ شهریورماه اتفاق می‌افتد؛

برگزاری سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد

‌می‌متالز - سمینار تخصصی «چالش برق در زنجیره فولاد» در ۱۴ شهریور ماه امسال برگزار می‌شود و مباحث مهمی همچون پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در زنجیره فولاد با تأمین پایدار برق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، طبق اطلاع رسانی انجام شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در این رویداد مهم که به صورت حضوری و مجازی در ۱۴ شهریورماه سال جاری برپا خواهد شد، نمایندگانی از وزارت صمت، وزارت نیرو، سازمان ایمیدرو، انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، سندیکای صنعت برق، سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق و شرکت‌های زنجیره فولاد حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش محور‌های سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد شامل: پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید در زنجیره فولاد با تأمین پایدار برق، انتقال تجربیات در حوزه بهینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف برق، تاثیر افزایش نرخ برق در رقابت‌پذیری زنجیره فولاد ایران، میزان تأثیرپذیری صنایع فولاد از افت دیماند مصرفی از شبکه برق کشور، چشم‌انداز وضعیت تأمین برق پایدار صنایع انرژی‌بر در ۵ سال آینده (تولید و تقاضا) و ابعاد سرمایه‌گذاری صنایع فولادی و معدنی در صنعت برق است.

گفتنی است طی ماه‌های اخیر و با افزایش دمای هوا و گرم شدن بی سابقه بیشتر نقاط کره زمین، تامین برق واحد‌های صنایع معدنی از جمله فولادسازان در ایران با چالش جدی مواجه شده و حتی باعث کم شدن میزان تولید و توقف فعالیت برخی واحد‌ها شده است. این در حالی است که اتفاقات رخ داده منجر به عقب ماندن شرکت‌های فولادی از برنامه تولیدشان خواهد شد و در نهایت افق چشم انداز فولاد را با مشکل روبرو خواهد ساخت.

برگزاری سمینار تخصصی چالش برق در زنجیره فولاد

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده