تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۴
بازدید: ۳۱۵
کد خبر: ۲۲۴۲۷۷

راه‌آهن اردبیل به خط ریلی پارس‌آباد متصل می‌شود

‌می‌متالز - نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس گفت: راه‌آهن اردبیل به خط ریلی پارس‌آباد متصل می‌شود.

به گزارش می‌متالز، صدیف بدری در اردبیل، اظهار داشت: احداث خط ریلی اردبیل - پارس‌آباد و اتصال آن به جمهوری آذربایجان به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح و به همین منظور احداث خط ریلی جزو اولویت‌های اساسی استان اردبیل است.

وی بیان کرد: در صورتی که راه‌آهن اردبیل به شمال استان متصل نشود یک پروژه ابتر است که به همین منظور پیگیری پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه، اتصال خط ریلی به شمال استان را در دستور کار قرار گرفته است که انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات لازم مبنای کار قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: پس از اتمام پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه ادامه مسیر تا پارس‌آباد شروع خواهد شد و با اجرای این خط ریلی و اتصال آن به جمهوری آذربایجان، کریدور شمال به جنوب کشور از طریق استان اردبیل تکمیل خواهد شد.

بدری ادامه داد: برنامه‌ریزی در راستای تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه اولویت اساسی است و تاکنون اقدامات اساسی مورد توجه واقع شده که درصدد هستیم با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده مشکلات و موانع موجود را برطرف کرده و اقدامات لازم در این راستا را به صورت قابل قبول انجام دهیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تمهیدات به عمل آمده هر چه سریع‌تر پروژه راه‌آهن اردبیل به عنوان یک پروژه استراتژیک و مهم به سرانجام برسد و بتوانیم مشکلات و موانع موجود در این زمینه را برطرف کنیم و برای توسعه خطوط ریلی استان اقدامات اساسی و لازم را انجام دهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده