تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۴۷۶
کد خبر: ۲۲۴۲۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴۲۴دستگاه استخراج رمزارز در استان همدان جمع‌آوری شد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: امسال ۷۱ مزرعه غیرمجاز تولید رمز ارز با ۹۰۰ کیلو وات مصرف برق و ۴۲۴ ماینر جمع‌آوری شده است.

به گزارش می‌متالز، شیرزاد جمشیدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در هفته دولت امسال ۱۳۱ پروژه در حوزه برق به بهره‌برداری می‌رسد که برای اجرای آن‌ها ۶۰ میلیارد و ۴۶۶ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی گفت: از مهمترین این پروژه‌ها می‌توان به پست رزن با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، پست ۶۳ کیلو ولتی روستای کرفس با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، پست شماره ۴ ملایر با ۶۰۰ میلیون تومان و پروژه برق رسانی به روستای دولت آباد کبودراهنگ با ۵ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق همدان اعلام کرد:عملیات اجرایی ۵۶ پروژه با ۳۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هم در هفته دولت آغاز می‌شود.

جمشیدی با بیان گزارشی از کار‌های انجام شده برای تأمین و توزیع نیروی برق در استان هم افزود: امسال ۷۱ مزرعه غیرمجاز تولید رمز ارز با ۹۰۰ کیلو وات مصرف برق و ۴۲۴ ماینر جمع‌آوری شده است.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح جمع‌آوری ماینر‌های غیرمجاز تاکنون ۱۳۷ مزرعه تولید رمز ارز دیجیتال با ۴ مگاوات مصرف برق و ۲ هزار و ۳۴ دستگاه ماینر جمع‌آوری شده است.

جمشیدی اعلام کرد: این ماینر‌ها ۶ مگاوات انرژی مصرف کرده و ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شبکه برق‌رسانی خسارت وارد کرده‌اند که بخش زیاد این رقم دریافت شده است.

وی از شناسایی هزار و ۴۲۹ انشعاب غیر مجاز از ابتدای سال تاکنون خبر داد و افزود: این انشعاب‌ها ۵ میلیون و ۸۹۳ کیلو وات‌ساعت انرژی مصرف کرده‌اند.

جمشیدی بیان کرد: خسارت انشعاب‌های غیر مجاز برق ۸۲۸ میلیون تومان بوده که ۷۰۰ میلیون تومان آن از متخلفان دریافت شده است.

وی با اشاره به شناسایی ۲ هزار و ۸۸۳ انشعاب غیرمجاز هم گفت: این انشعاب‌ها نزدیک به ۱۶ میلیون کیلو وات‌ساعت انرژی مصرف کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اعلام کرد: انشعاب‌های غیر مجاز در سال گذشته یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خسارت به شبکه توزیع نیروی برق وارد کرده که بخشی از آن دریافت شده است.

جمشیدی با بیان اینکه ۲۶ خدمت در برنامه اپلیکیشن «برق من» برای رفاه حال مردم انجام می‌شود، اعلام کرد: استان همدان جایگاه چهارم کشور در دادن خدمات غیر حضوری را دارد.

وی با اشاره به سایر کار‌های انجام شده در حوزه تأمین و توزیع نیروی برق در استان گفت: تعویض ۱۴ هزار و ۷۰۰ کنتور عادی قدیمی، تغییر بیش از ۲۰۰ کیلومتر از کابل‌های مسی به کابل خودنگهدارنده، نصب هزار و ۲۰۰ کنتور فهام و نصب ۲ هزار و ۷۸۸ دستگاه چراغ روشنایی معابر با میانگین مصرف ۵۵ وات از مهمترین کار‌های انجام شده بوده است.

جمشیدی با اشاره به افزایش تعرفه مصرف برق هم بیان کرد: نرخ مصرف برق ۷ درصد افزایش یافته که در فصل تابستان ۲۰ درصد و برای مشترکان پر مصرف ۱۳ درصد به قیمت برق مصرفی افزوده می‌شود.

وی افزود: خاموشی‌ها بر وصول مطالبات تأثیر منفی گذاشته به‌طوری که ۸۵ درصد مطالبات شرکت برق از مشترکان وصول شده و ۱۲۶ میلیارد تومان طلب داریم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده