تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۹
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۲۴۴۰۸
سرویس خبر : صنایع کوچک
رضاحسینی قطب آبادی مطرح کرد:

تداوم فعالیت صنایع کوچک و متوسط در گرو تامین تسهیلات و زمین

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: در حال حاضر در تامین زیرساخت‌ها، آب، برق، راه، زمین، تامین نقدینگی و زمین موردنیاز صنایع کوچک و متوسط کوتاهی می‌شود حال آنکه با فراهم کردن این نیاز‌ها می‌توان سود بسیاری از این بنگاه‌ها به دست آورد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی رضاحسینی قطب آبادی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به صنایع کوچک و متوسط، گفت: در صورت توجه به SME ها، می‌توان با سرمایه‌گذاری اندک، اشتغال بسیار ایجاد کرد و از آنجا که با شیوع ویروس کرونا، افراد بسیاری بیکار شدند، استفاده از این ظرفیت یکی از ضرورت‌ها است.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما به دلیل تغییرات مدیریتی، بی‌نظمی مشکلات بسیاری ایجاد کرده است، افزود: وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت باید به صنایع کوچک و متوسط توجه ویژه داشته باشد و موانع پیش روی آن‌ها را برطرف کند.

وی با بیان اینکه با پرداخت تسهیلات می‌توان زمینه ایجاد صنایع کوچک و متوسط را فراهم کرد، اضافه کرد: تامین زمین یکی از موانع این بنگاه‌ها است در حالیکه دیده می‌شود برخی مسوولان اراضی ملی را به نزدیکان خود تحت عناوینی مانند زمین‌های کشاورزی می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در برخی موارد با وجود اینکه سرمایه‌گذاران تمایل به سرمایه‌گذاری در بخش تولید دارند، اما به دلیل مانع‌تراشی دستگاه‌های دولتی از این کار منصرف می‌شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اکنون چین به قطب اقتصادی دنیا تبدیل شده، زیرا تولید را از خانه‌ها آغاز کرده است، افزود: در حال حاضر در تامین زیرساخت‌ها، آب، برق، راه، تامین نقدینگی و زمین کوتاهی می‌شود حال آنکه با فراهم کردن نیاز‌ها می‌توان انتفاع بسیار از صنایع کوچک و متوسط برد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده