تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۲۳۲
کد خبر: ۲۲۴۵۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

احراز هویت ۹۹ هزار سهامدار در مرداد امسال

‌می‌متالز - در دومین ماه تابستان امسال تعداد ۹۹ هزار و ۴۷۱ احراز هویت در سامانه (سجام) صورت گرفته است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص مردادماه امسال، تعداد ۷۷ هزار و ۸۸۲ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۹۹ هزار سهامدار در این ماه به ۹۹ هزار و ۴۷۱ مورد رسیده است.

لازم به ذکر است بر اساس آمار منتشر شده، در تیر ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۸۹ هزار و ۱۲۰ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۱۱۲ هزار و ۲۶۳ مورد بوده است.

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در سومین ماه بهار به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان «تهران با ۱۶ هزار و ۱۴۹ مورد، خوزستان با ۸ هزار و ۶۹۴ مورد، خراسان رضوی با ۶ هزار و ۱۸۲ مورد، اصفهان با ۴ هزار و ۹۷۹ مورد و کرمان با ۴ هزار و ۱۸۱ مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

۵ استان با کم‌ترین ثبت نام در «سجام»

از سویی دیگر بر اساس آمار‌های منتشر شده، ۵ استان «ایلام با ۲۹۸، خراسان جنوبی با ۴۲۵، کهکیلویه و بویراحمد با ۴۷۸، چهارمحال و بختیاری با ۵۲۹ و سمنان با ۶۱۳ مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌های در بین سایر استان‌ها قرار دارند.

شایان ذکر است سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم‌تر از همه، یکپارچگی سامانه‌های اطلاعاتی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده