تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۳۹۸
کد خبر: ۲۲۴۵۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس از نیمه ارتفاع ۱.۵ میلیون واحد گذر کرد

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شاخص بورس با رشد ۲۵هزار و ۵۵۵واحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۴۱ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۵ هزار و ۵۵۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۷۵ هزارواحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، گسترش نفت و گاز پارسیان و معدنی و صنعتی چادرملو شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی نوری، مبین انرژی خلیج فارس و پتروشیمی پارس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۶۳۸۰ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۱۱۴۹ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۷۰۳۵ واحد، آزاد شناور ۳۱۰۱۷ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به ترتیب ۲۳۰۹۴ و ۳۷۸۰۴ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۴ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ورقه به‌ارزش ۸ هزار و ۵۱۳ میلیارد تومان در ۶۳۵ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۴۱۰ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۲ هزار و ۷۲۸ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی بیمه پاسارگاد، سنگ آهن گهر زمین و پتروشیمی مارون شد و در مقابل شرکت‌های گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پلیمر آریا ساسول و صنعتی دوده فام بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده