تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۲۴۵۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش بینی ۹ کارشناس از ورود شاخص بورس به کانال ۱.۶ میلیون واحد در این هفته

‌می‌متالز - ۹ کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کردند شاخص بورس طی هفته جاری به روند مثبت روز‌های قبل ادامه دهد و وارد کانال ۱.۶ میلیون واحدی شود.

به گزارش می‌متالز، در حالی شاخص بورس طی دو سه ماه اخیر با رشد آرام و گاه همران نوسان برای اولین در سال جاری وارد کانال ۱.۵ میلیون واحدی شده که پیش بینی این متغیر مهم بازار سهام برای هفته جاری در نظر سنجی باشگاه خبرنگاران جوان از ۱۰ کارشناس بررسی شد.

براساس این گزارش در این نظر سنجی شاخص بورس در چهار حالت مثبت - قوی بیش از ۱.۶ میلیون واحد، مثبت - ضعیف بین ۱.۵۵ تا ۱.۶۰ میلیون واحد، منفی - ضعیف بین ۱.۵۵ تا ۱.۵۰ میلیون واحد و کمتر از ۱.۵ میلیون واحد مورد سئوال قرار گرفته است.

کورش آسایش: گزینه دوم. نقدینگی به سمت شاخص هم وزن و شرکت‌های کوچک‌تر بازار حرکت کرده و محدوده ۱۵۵۰ تا ۱۶۰۰، مقاومت مهمی برای شاخص است. انتظار می‌رود گروه‌های خودرو و بانکی، جلودار بازار باشند.

فردین آقابزرگی: گزینه دوم. علی رغم فضای مثبت و اشتیاق خرید حقیقی ها، به تجربه تلخ سال گذشته و به دلیل ایفای نقش موثر بازارگردان‌ها و به نوعی مدیریت شاخص، امکان رشد قابل توجه و هیجانی وجود ندارد.

آراد پورکار: گزینه دوم. بازار در آخرین روز معاملاتی هفته قبل به دلیل عرضه حقوقی‌ها، منفی، اما به رشد ۶۷۶۰ واحدی شاخص کل منجر شد؛ بنابراین می‌توان متصور بود این رشد با توجه به مفروضات و گزارش‌های یک ماهه شرکت‌ها آغاز شود، ولی به دلیل منطقه حساس شاخص کل، انتظار می‌رود عرضه‌ها زیاد شود.

علیرضا تاجبر: گزینه دوم. روند میان مدت بازار صعودی است، اما انتظار می‌رود در این هفته، شیب صعودی شاخص بورس اندکی کاهش یابد.

پیمان حدادی: گزینه دوم. هفته پیش رو اولین هفته فعالیت رسمی دولت و کابینه جدید است و اظهارنظرات درباره تغییر نرخ ارز می‌تواند از موارد موثر بازار باشد. البته اگر تغییری داشته باشد همچنان گزارش شرکت‌ها باعث می‌شود بازار به لحاظ بنیادی ارزشمند شود. به نظر می‌رسد افزایش ارزش معاملات خرد در پیش بوده و رشد شاخص هم وزن نسبت به شاخص کل بیشتر باشد.

علی حیدری: گزینه دوم. انتظارات در مورد کابینه دولت جدید به پایان رسید و بازار متوجه رویکرد تورمی دولت فعلی شد. از این پس نگاه‌ها بیشتر به بیرون مرز‌ها (برجام) دوخته می‌شود. همچنین حرکت شاخص نیز صعودی، آرام و با تردید است.

جواد عشقی نژاد: گزینه دوم. به علت زمان بر بودن اجرایی شدن برنامه ها.

وحید کشمیری پور: گزینه دوم. همچنان روند کلی بازار صعودی خواهد بود، اما با توجه به رشد اخیر احتمالا کمی از سرعت این رشد کاسته شود.

محمدرضا صادقی مقدم: گزینه دوم. بازار روندی همچون هفته گذشته را دنبال می‌کند. زیرا متغیر‌های تاثیرگذار بر قیمت سهم تغییرات چندانی نکرده اند.

مهدی میرزایی: گزینه اول. عامل مهمی که در کوتاه‌مدت بر وضعیت بازار موثر است، نرخ ارز است که هفته قبل روند صعودی را طی کرد. این عامل تاثیر افزایشی بر شاخص خواهد داشت. از عوامل بلندمدت نیز تورم، نقدینگی و تاحدودی عملکرد شرکت‌ها اثرگذارند.

دو عامل تورم و نقدینگی، تاثیر افزایشی بر شاخص دارند. به همین دلیل روند مثبت بازار، امری محتمل است. رای‌گیری وزرای پیشنهادی و مشخص شدن گروه اقتصادی نیز از جمله علل مهم رشد بازار است. از طرفی، بازار به مقاومت۱۵۰۰ واکنش مثبتی نشان داد و تحت تاثیر آن قرار نگرفت. به همین دلیل رشد مناسبی را طی خواهد کرد. با این حال و به علت اینکه رشد شارپی بازار به سایر بازار‌ها لطمه می‌زند، سبب می‌شود بازار رشد قوی نداشته باشد. پیش بینی می‌شود شاخص کل در محدوده ۱۶۰۰ تا ۱۶۵۰ باشد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده